Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
13. februar 2006 - 21:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

kinesisk computer

Jeg har en kinesisk elev med en nyere dell computer. HUn vil gerne på vores netværk, og når jeg connecter den, får den også fint en ip adresse, men den er ikke på internettet. Jeg har prøvet at indtaste ip adresser og dns osv manuelt unden resultat, jeg har forsøgt at reparere osv. Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
13. februar 2006 - 21:53 #1
Beskriv dit netværk lidt nærmere?
Privat netværk? router el. switch lidt mere info tak :-) ?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
13. februar 2006 - 21:59 #2
Prøv eventuelt at gå ind på Dell.dk og download en ny networksdriver til den aktuelle pc.
Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
13. februar 2006 - 22:11 #3
adsl 2 mbit fra Cybercity. Vi har en router som smider ip adresser ud til ca 20 computere via switche. Og det fungerer med alle andre og jeg har også prøvet andre kabler, og ved at de virker med andre computere.

Mht networkdriver... har det noget at sige, når den godt kan finde ipadressen?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
13. februar 2006 - 22:21 #4
Sikre at computeren står med alt automatisk (dhcp). Check mht. driver (for en sikkerheds skyld) Check under Explorer Lan-settings om den måske er sat op med en proxy - fra der hvor hun kommer fra.

Derefter check evt. eventloggen for fejl.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
13. februar 2006 - 22:21 #5
Der kan jo ikke ske noget ved at installere den sidste nye. Så ved du at det er iorden.
Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
13. februar 2006 - 22:27 #6
OK. Hun er gået i seng, men jeg prøver i morgen. Det er alt på automatisk (og som sagt får den den rigtige ip adresse) så måske det med proxy. Hvordan tjekker man det? Hvordan tjekker man en fejl log?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
13. februar 2006 - 22:57 #7
start explorer > internetindstillinger -> forbindelse -> Lan-indstillinger -> check om der ikke noget specielt der. Kan ikke huske om der er en nulstiller man kan trykke på.

Eventlog -> højreklik denne computer vælg administrer find logbog. Led efter ting med røde krydser (alvorlige fejl).
Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
13. juni 2006 - 21:55 #8
det lykkedes aldrig - træls med kinesisk