Avatar billede jmc Nybegynder
12. februar 2006 - 20:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

GPRS opkobling hos TELIA

GPRS opkobling hos TELIA  30 point fra jmc

X Er dette den senste GPRS opsætning til telia, som også skulle dække EDGE?
Det ser ikke ud til at deres support kan hjælpe mig men nu har jeg været uden internet i 3 dage.

Er der ikke noget IP man skal benytte?

Telia GPRS
Beskrivelse: Telia GPRS
Tilslutter til: "Internettet"
Adgangspunkt: www.internet.mtelia.dk
Brugernavn:
Primær DNS: 0.0.0.0

og her er mange andre:
http://www.google.dk/search?hl=da&rls=GGLG%2CGGLG%3A2006-05%2CGGLG%3Ada&q=ops%C3%A6tning+telia+GPRS+DNS+&btnG=S%C3%B8g&meta=lr%3Dlang_da
Avatar billede leif Seniormester
12. februar 2006 - 21:16 #1
Som det ser ud, ja !

Men du skulle kunne logge ind på http://www.teliamobile.dk/teliamobile-dk-html-da/control/page?url=/pages/generated/myPages/frontpage/myPages.jsp og få den nuværende korrekte opsætning.
Avatar billede jmc Nybegynder
12. februar 2006 - 22:54 #2
Jeg har desværre ikke kunne finde noget om IP adresse her. Adgangspunktnet er også skiftet to gange over de sidste to uger. Jeg tror der er lidt problemer hos telia. Jeg har været uden internetforbindelse på min QTEK 2020 i nu snart to uger og har talt med support tre gange.
Avatar billede leif Seniormester
12. februar 2006 - 23:02 #3
Hvad siger Support ? AT det er korrekt det du bruger ?
Avatar billede jmc Nybegynder
12. februar 2006 - 23:21 #4
Første gang blev jeg guidet med info om at der skulle stå wap.telia.dk men at jeg skulle få opsætningen sent på SMS til telefonen.

Anden gang med at jeg skulle logge ind som med det link du også sendte, men her var adgangspunktet: www.internet.mtelia.dk - se ovenstående.

Tredie gang fik jeg en mail med følgende:
http://selvbetjening.mymobile.dk/manual?wm=2a1271a284421a95279
her fremgår wap.orange.dk

hummm
Jeg er ved at være godt træt af at være uden forbindelse....
Avatar billede leif Seniormester
12. februar 2006 - 23:40 #5
Jeg ved det ikke ! Jeg er ikke selv kunde hos Telia, så jeg kan kun sige hvad du tilsyneladende allerede har prøvet.

Hvis du er gammel Orange kunde skulle være være korrekt at bruge wap.orange.dk mente bare den hed wap.orangenet.dk
Avatar billede jmc Nybegynder
12. februar 2006 - 23:42 #6
Er der ikke nogle her som er fra Orange og benytter GPRS?
Avatar billede jmc Nybegynder
13. februar 2006 - 15:45 #7
jeg hæver til 100 points for jeg håber nogle kan hjælpe!
Avatar billede isl19960 Nybegynder
14. februar 2006 - 13:38 #8
Jeg er godt nok ikke Orange-bruger, men bruger Telia til GPRS.

I brugernavn har jeg stående:  telia

Blankt password og domain.

... og det virker fint for mig.
Avatar billede jmc Nybegynder
14. februar 2006 - 19:47 #9
Kan du se hvad du har som IP adresse under advanced og evt. om der er noget DNS angivet?
hvad er dit adgangspunkt?
Avatar billede jmc Nybegynder
09. juni 2006 - 12:47 #10
Der skulle et nyt SIMkort i telefonen som jeg fik nede i en forretning.
Avatar billede jmc Nybegynder
09. juni 2006 - 12:48 #11
tak for hjælpen alle, men det var omstændigt at komme igennem så jeg snupper alle points selv.
Hilsen surmule