Avatar billede mrlaw Nybegynder
12. februar 2006 - 12:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ip adresse ved spil

Jeg har en trådløsrouter, men når min pc er koblet ind over den kan jeg ikke kan jeg ikke hoste  et spil. f.eks. medal of honor.
går jeg uden om routeren kan, andre fint logge ind på min ip adresse og spille med, men når routeren er koblet ind kan folk som sagt ikke koble sig på. også  selv om de prøver skrive de forskellige ip- adresser der er i routeren. er der nogen der kan hjælpe mig med at løse dette lille problem, ville det være dejligt.
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. februar 2006 - 13:09 #1
Der er garanteret en hardwarefirewal i routeren, og derfor skal du lave portforwarding i denne til maskinen, som hoster spillet.

Har du også en software firewall installerett på maskinen, så skal du også have åbnet for porte i denne.
Avatar billede boxer Nybegynder
12. februar 2006 - 13:17 #2
Hvis din router figurerer på denne liste:
http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm
klikker du på den.
Derefter finder du det spil du skal åbne porte til (hvis det er der). Klik på det og du får en udførlig guide.

Ved du ikke hvilke porte der skal åbnes, finder vi ud af det. Skriv da navnet på spillet.
Avatar billede mrlaw Nybegynder
12. februar 2006 - 13:58 #3
Jeg kan ikke finde spillet.  det er medal of honor  allied assault

der er en anden der bruger mit trådløse netværk, sker der noget ved det,ved at vi går ind og åbner de porte
Avatar billede boxer Nybegynder
12. februar 2006 - 14:04 #4
Nej, det vil jeg ikke mene der gør. Det var noget andet hvis du skulle lukke porte.

Du bruger bare ovenstående guide og erstatter selvfølgelig portene med dem du skal bruge.
Avatar billede mrlaw Nybegynder
12. februar 2006 - 14:32 #5
oki men skal spillet ikke stå der ??  routeren er en topcom  skyracer WBR 654
Avatar billede boxer Nybegynder
12. februar 2006 - 16:23 #6
Det er desværre ikke alle spil der står opført på det link jeg gav dig. Men du kan stadig bruge det. Her er linket til din router  med Fifa2006 som eksempel:
http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Topcom/WBR654/FIFA_2006.htm
Det du skal gøre er at erstatte portene som står i linket med dem Allied Assault skal bruge.
Hvis du ikke ved hvilke porte der skal bruges, kan du bare skrive det. Så skal jeg finde dem til dig :o)
Avatar billede mrlaw Nybegynder
12. februar 2006 - 17:38 #7
aha okay !!  det ville være kanon hvis du kunne finde portene, da jeg ikke ved hvad det er for nogle