Avatar billede amews_aj Nybegynder
07. februar 2006 - 18:29 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Er mit brugernavn egentlig lovligt?

Jeg har netop skiftet brugernavn, men bliver pludselig i tvivl om mit navn er lovligt her på exp.dk...

Jeg spurgte om det, og fik i dette spørgsmål, , følgende svar fra CoAdmin exp:

>>>
  Som reglerne helt klart foreskriver, så er det ikke tilladt at have mere end én bruger på eksperten.
  www.eksperten.dk/regler.phtml §1.2.1 forklarer ganske klart, hvilke muligheder du har.

---

  Mht. dit nye valg af brugernavn, har jeg denne kommentar:
  Hvis "blabla" i dit eksempel "abcdefg_blabla" er "dk/com/org/whateverTLD", så nej, så er det ikke tilladt.
  Er der fx "støvsuger/kontorstol/himmellegeme" er det okay.

  Ikke tilladt:
  - pc-help_dk
  - exp_com
  - vejmand_eu
  - m.v.

  Tilladt:
  - pc-help_nyhavn (vi antager at du bor i nyhavn)
  - exp_the_best (vi VED jeg er den bedste ;-)
  - vejmand_jens
  - m.v.

  Er du i tvivl om dit valg af brugernavn er tilladt, kan du skrive en mail til coadmin@eksperten.dk, og så vil vi se på den, så snart vi modtager den.

  Mvh
  exp/coadmin
  <<<

Jeg kommer så i tanker om, om aj ikke også kan være et TLD som eksempelvis .dk?
Jeg søgte straks på google efter et domæne med .aj, og fandt dette:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=site%3A.aj&meta=

Vil det sige at mit brugernavn ikke er lovligt at have, på trods af at mit aj faktisk bare er mine initialer. Det kan vel forståes som et domæne så? Er jeg nødt til at ændre det?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
07. februar 2006 - 18:31 #1
Det spørgsmål jeg snakkede om er her: http://www.eksperten.dk/spm/685610
Og jeg skrev det vist lidt dumt, jeg spurgte ikke om lige netop dette navn var lovligt, men mere generelt.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. februar 2006 - 19:11 #2
.aj er ikke et TLD http://www.iana.org/cctld/cctld-whois.htm
I hvert fald ikke lige nu. Så går det vel ;)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
07. februar 2006 - 19:15 #3
Virker bare lidt underligt at jeg så kan slå dem om på google. Linksne virker godt nok heller ikke...

Men så er mit brugernavn vel lovligt nok?? Det er jo som sagt også mine initialer og ikke bygget på et TLD.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. februar 2006 - 20:12 #4
Hvad kan du slå op på google ?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
07. februar 2006 - 20:16 #5
Avatar billede amews_aj Nybegynder
07. februar 2006 - 20:24 #6
Men er du ikke enig med mig når jeg siger..:

Men så er mit brugernavn vel lovligt nok?? Det er jo som sagt også mine initialer og ikke bygget på et TLD.

eller hva?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
07. februar 2006 - 20:35 #7
Så nu har jeg ændret til aj_amews i stedet for amews_aj, så må den være god nok... :D

Jeg lukekr her... :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. februar 2006 - 20:55 #8
Jeg får ingen resultater på den søgning du viser.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
07. februar 2006 - 21:01 #9
Øhh, nå :S Jeg får 13 resultater. Mystisk...