Avatar billede dranzer Nybegynder
02. februar 2006 - 21:46 Der er 8 kommentarer

Beskyt mit film klip?

Hej. Er det muligt at gøre såten at jeg har et film klip man kan se på min hjemmeside, men man kan ikke gemme det, ned på sin computer? På forhånd tak. ;o)
Avatar billede swiatecki Novice
02. februar 2006 - 21:59 #1
Du kunne evt. lægge det ind i en flash film
Avatar billede dranzer Nybegynder
02. februar 2006 - 22:04 #2
Jeg vil havde at det skal være en film som man køre i Windows Media Player. Jeg har set på en hjemmeside hvor de havde gjort såten at man ikke kunne gemme filmene. ;o)
Avatar billede jens_bach Nybegynder
02. februar 2006 - 22:11 #3
den eneste måde der er, er ved hjælp af DRM
hvis du har din egen windows server så er det ledt nok...

men man kan ikke gøre det på nogle ander måder
Avatar billede lordnelson Seniormester
03. februar 2006 - 08:28 #4
Hvis du har asp site eller lign
kan du bruge et Object til at afspille dine film
altså ikke brugerens afspiller på den måde
bliver filmen bare afspillet på serveren ikke lokalt

LN
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2006 - 01:13 #5
man kan supernemt gemme filmen fra et object...

Mit bedste bud er nok også flash, og om man bruger MP eller flash er vel ret ligegyldigt, det er meget få der ikke har flash installeret efterhånden...
Avatar billede jens_bach Nybegynder
06. februar 2006 - 09:34 #6
her er et godt sted og starte
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/drm/default.aspx

phunkypopcorn : Mit bedste bud er nok også flash........
hvis du bruger flash så kan du jo ikke sikre det mod kopi
Avatar billede mobius6 Juniormester
10. februar 2006 - 06:46 #7
ved at smide den i en swf (flash fil) som hentes ind ved fx loadMovie og kaster en "NoCashe" på hovedfilm og loaded film, er han ret godt dækket ind, ihverfald mod 95% af de "almindelige" brugere. At dække sig helt ind er ikke nemt, men en Nocash flash fil, er godt på vej ;-)
Avatar billede dranzer Nybegynder
28. februar 2006 - 22:16 #8
Jeg forstå ikke helt det der. :o(

Jeg har fundet et sted hvor der var en test på nogen så downlode jeg det der var en swf fil og en FLA-fil og et html document. Er det???

Er det en FLA-fil jeg skal bruge????? :o)