Avatar billede tigermus Nybegynder
02. februar 2006 - 20:58 Der er 1 løsning

Flere Domæner på en postserver (postfix)

Hej Eksperter

Nu har jeg det sidste halve år forsøgt at installere mandrake / mandriva linux, som post og webserver. (kravet til postdelen, er at jeg skal have en webadgang til hvor jeg kan se hvilke mails der står i kø, har prøvet ispconfig, og webmin ... men synes de er uoverskuelige)

Da det er en "ren" server vil jeg ikke have den grafiske brugerflade med. ( da det er meningen den skal køre uden skærm og tastatur så snart den kommer op at køre.)

Har ingen problemer med at opsætte webdelen ( med 1 domæne )

Men mit tekniske engelsk er næsten på et "lig-nul"-niveau.

Findes der ikke en komplet howto på dansk ? en komplet til hvordan man sætter virtual host, og hvad man skal sætte den primære host til.

Har siddet og læst og læst på "linux-bog" men synes det er mere forvirrende ... for det virker ikke som om der er nogen standard hvor filerne er placeret.

Hilsen en frustreret

TigerMus
Avatar billede tigermus Nybegynder
03. marts 2006 - 09:12 #1
pga. mgl. svar lukkes spørgsmålet.