Avatar billede dallan2007 Nybegynder
01. februar 2006 - 14:29 Der er 2 kommentarer og
5 løsninger

Navision C5 3.0 går død

... når man sætter den til at printer 2 kopier.

Forklaring:

Vi havde (har vel stadigvæk) en HP PSC 950 farveprinter, og når man satter navision til at printer 2 versioner af f.eks. en faktura, så kom kun den ene ud.

Jeg antog dette problem blev løst da vi her i dag fik en ny printer (HP 7400). Ak og ve. Nu fryser navision og skal genstartes hvis man kommer til at vælge >1 kopier.

Dette kunne måske lyde som et printerproblem, men jeg tror nærmere det er navision som er en anelse fracked up.

Nogen som har hørt om det før?
Avatar billede t_peters Nybegynder
02. februar 2006 - 14:19 #1
Ja det er Navision C5 som laver fejlen.
Du skal lave en ekstra rapport - og sætte den op i aktionslisten
Avatar billede mariaf Juniormester
03. februar 2006 - 15:12 #2
Har du opdateret? Der var en kernefejl i den første kerne til version 3.0, som blev rettet ret hurtigt, men bliver du ikke opdatereret, så slås du med denne fejl. Hvis det er derfor, så kan det formentlig bedre betale sig at blive opdateret direkte til 4.0.
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
15. februar 2006 - 10:16 #3
Hej! Jeg tror jeg nøjes med at lave en ekstra rapport - men umm.. - hvordan?
Avatar billede mariaf Juniormester
15. februar 2006 - 17:17 #4
Forresten, du kører ikke C5 fra en Novell-server, vel?
Og en ekstra rapport laver du ved at kopiere linien i aktionslisten, så den står der to gange.
Avatar billede t_peters Nybegynder
17. februar 2006 - 09:05 #5
du skal i consol version c5w32c og Udvikling/Rep/Ret - OrdFaktura - vælg Rapport og Gem i et andet navn.
Derefter skal du lave en aktionsliste som kalder på den nye rapport, OrdreFaktura
Avatar billede mariaf Juniormester
17. februar 2006 - 18:40 #6
Nej, det er "fra gamle dage", da der ikke var aktionslister. Man kan faktisk sætte den stil skrive en ekstra kopi ud i aktionslisten, men den vil formentlig gå død, når den gør det med manuel indtastning. Derfor en ekstra linie i stedet.
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
23. februar 2006 - 14:52 #7
Jeg takker, men jeg tror jeg overlader jeres svar til en som har lidt mere forstand på det end mig.