Avatar billede mrbs Nybegynder
01. februar 2006 - 13:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Database til redaktionelt brug

Hej Eksperter!

Jeg er redaktør af et blad og har brug for at optimere arbejdsgangen. Bladet kører på frivillige hænder, så økonomien er meget skrabet.

Det, som som tider kan være vanskeligt at håndtere, er de mange artikler som skal indgå i bladet.

Det ville gøre arbejdsgangen en hel del lettere, hvis jeg som redaktør kunne lægge artikler ud i en database, hvor vores grafiker kunne hente dem. Det ville være en fordel, hvis man også kunne lave nogle ændringer i artiklen online og afkrydse et felt, hvor man markerer artiklen som færdig til brug i bladet.

Ved nogen, om sådan et system findes?

Mads Svendsen
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
01. februar 2006 - 14:26 #1
Kører jeres hjemmeside i forvejen dynamisk fra en database?
Det er jo en form for CMS du skal have fat i. Er du bekendt med det concept?
Avatar billede jck_true Nybegynder
01. februar 2006 - 15:10 #2
Der findes masser af opensource groupware systems.
Prøv at kigge på nogle af mulighederne her
http://www.opensourcecms.com/index.php?option=content&task=view&id=498&Itemid=159
Hvis du har brug for hjælp kan du altid skrive på
jck_true @ nerdshack . com
(fjern mellemrum)
Avatar billede cybermike Nybegynder
05. februar 2006 - 11:28 #3
mrbs: Kontakt mig paa mc@mobilemarketing.dk eller msn ekimrebyc@hotmail.com vil gerne hoere lidt om jeres blad, kan vaere jeg er intresseret i at hjaelpe jer med at udvikle et system :)
Avatar billede mrbs Nybegynder
08. februar 2006 - 00:30 #4
Beklager at jeg ikke lige har svaret på jeres indlæg!

Jeg kender en del til CMS, men ville høre om der eksisterer noget som er beregnet til dette arbejder.

cybermike>> Jeg skriver lige på et tidspunkt! :) Tak!
Avatar billede mrbs Nybegynder
10. februar 2006 - 13:44 #5
Hej igen!

Jeg har ikke fundet noget brugbart nogen steder, så har nu lært PHP og MySQL og skrevet mit eget. Det var jo ikke så svært. Når jeg har fået gennemtestet det lægger jeg det på nettet som OpenSource!

Mads
Avatar billede planb Nybegynder
11. februar 2006 - 02:09 #6
fadægæajgaøjaødf
Avatar billede mrbs Nybegynder
11. februar 2006 - 09:13 #7
planb -> <humor>Lige mine ord - bare læg et svar!</humor>