Avatar billede alichu Nybegynder
29. januar 2006 - 20:14 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Køb af PDA

Hej alle sammen!

Jeg skal ud og købe en PDA, men jeg ved ikke hvad for en.
Jeg er virkelig på bar bund her, så hvis i gad og fortælle mig hvad jeg skal gå efter kunne det være fedt!

Men det eneste jeg ved der skal være er:
1. God skærm
2. Hurtig
3. Meget plads
4. Må ikke være alt for stor
Avatar billede krashams Nybegynder
29. januar 2006 - 20:43 #1
Jeg står også selv og skal til at købe en PDA. Mit valg er faldet på HP iPAQ hx2490 - som opfylder mine (og dine) krav. Den har fået gode ret anmeldelser: http://www.google.dk/search?hl=da&q=HP+iPAQ+hx2490+review&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=
Den koster lidt over 3000.

Håber det kan hjælpe lidt. :)
Avatar billede alichu Nybegynder
29. januar 2006 - 20:53 #2
Det er fint, men hvad skal jeg ellers gå efter?
Avatar billede nielle Nybegynder
29. januar 2006 - 20:56 #3
Der er ingen tvivl om hvad jeg vil anbefale - Dell Axim X51v:

http://www1.euro.dell.com/content/products/compare.aspx/axim_x51?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs

Jeg er i hvert fald selv rigeligt glad for min egen. :^)

Uanset hvad du ender med at vælge, er det et must at den er med Windows Mobile 5.0 - hvis du altså ikke satser på en Palm- eller Symbion-baseret maskine i stedet.
Avatar billede nielle Nybegynder
29. januar 2006 - 20:59 #4
Du kan jo overvejde om den skal have indbygget GPS, kunne bruges som telefon, have kamera, eller hvilke korttyper den skal kunne tage.
Avatar billede alichu Nybegynder
29. januar 2006 - 21:02 #5
Hvor meget tror i at prisen kommer til at ligge på hvis der skal være indbygget GPS?
Hvilket korttype er bedst?
Avatar billede krashams Nybegynder
29. januar 2006 - 21:08 #6
Med hensyn til GPS har jeg selv besluttet at jeg kan købe sådan en hvis jeg får brug for det: http://produkter.novendo.dk//product.asp?product=948&sub=0&page=1
Avatar billede nielle Nybegynder
29. januar 2006 - 21:20 #7
Svært at sige hvad prisen bliver med og uden GPS - de fås jo som regel kun i den ene variant. Men 500-1000 dyre for en model med GPS, er vel ikke helt galt.

Mht. hvilket kort der er bedst... Ja det kommer jo primært an på prisen pr. MB, og om du samtidigt kan bruge det til noget andet (f.eks. i dit kamera eller i din MP3 afspiller - hvis du har sådan nogle).
Avatar billede alichu Nybegynder
29. januar 2006 - 21:37 #8
Den som nielle forslog, Dell Axim X51v, ser fornuftig ud eller gør den?
Jeg syntes alle spec er i orden, men jeg syns prisen er lidt i overkanten eller er det bare mig?

http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/axim_x51v?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs

Findes der andre produkter med de samme spec, med lavere priser?
Eller er dette den laveste & bedste?
Avatar billede nielle Nybegynder
29. januar 2006 - 21:46 #9
Det første link på krashams' liste sammenligner faktisk iPAQ hx2490 med Axim X51v:

http://www.mobiletechreview.com/ipaq-hx2490.htm

Læs den, det er meget interesant stof. :^)
Avatar billede alichu Nybegynder
29. januar 2006 - 22:01 #10
Nu bliver jeg sku lidt forvirret til artiklen som du(nielle) har linket til.

Det vil sige at iPAQ hx2490 & Axim X51v, er ens? Lige hurtige osv?
Det eneste jeg kan se som er bedre er skærmen på Axim X51v
Avatar billede alichu Nybegynder
29. januar 2006 - 22:07 #11
Kan i ikke komme med jeres bud mellem:

Dell Axim X51v
-| vs |-
HP iPAQ hx2490

Hvad for en ville i vælge ?
Avatar billede nielle Nybegynder
29. januar 2006 - 22:09 #12
Skærmen på X51v er suveræn flot! Ingen tvivl om det. :^)

Bortset fra det, så synes jeg da at der er fere af værdierne i tabellen under Benchmarks som overgår iPaq'en.
Avatar billede nielle Nybegynder
29. januar 2006 - 22:12 #13
> Hvad for en ville i vælge ?

Jeg er egentlig i tvivl... Jeg købte selv Dell'en fordi at den var en af de første som man kunne få hvor at der var Windows Mobile 5.0 i. Jeg har ikke fortrudt købet siden, så jeg er nok lidt forudindtaget på det punkt. Der er dog mange som sværger til iPaq'en (ja faktisk til hele den serie af PDA'ere), så den kan vist ikke være helt tosset. :^)
Avatar billede alichu Nybegynder
29. januar 2006 - 22:17 #14
Okay, men hvis du ser på den artikler som du gav mig, har de kun givet Dell's 4,5/5 stjerner hvor imod de giver iPAQ 5/5

Jeg tror jeg vælger iPAQ'en da det er den der mest omtale om og pga. alle henviser til den. Så kan den jo ikk være helt dårlig!
Avatar billede alichu Nybegynder
29. januar 2006 - 22:18 #15
Nielle hvis du smider svar kan du få points!
Avatar billede nielle Nybegynder
29. januar 2006 - 22:18 #16
Oki :^)
Avatar billede alichu Nybegynder
29. januar 2006 - 22:23 #17
Points givet
Tråd slut
Avatar billede krashams Nybegynder
29. januar 2006 - 22:52 #18
Jeg håber vi begge bliver glade for den, så. Undskyld jeg blev nødt til at forlade computeren i utide. :)