Avatar billede snaptil Nybegynder
29. januar 2006 - 11:33 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

kan ikke komme på internettet men godt finde folk på lan

hejsa jeg har lige skiftet bundkort på min pc, så jeg nu har et med netkort onboard. problem jeg kan ikke komme på internettet, jeg kan godt finde folk på lan, men min in-forbindelse viser gul trekant og jeg kan ikke komme ind på min startside. de andre på lan netværket har internet .
min  jeg har installeret internetprotokol tc/ip og sat den til automatisk som skulle virke på min net.
har installeret xp på ny uden det virker
Avatar billede ebe Praktikant
29. januar 2006 - 13:15 #1
bare nogle vilde skud...
prøv at åbne en kommandoprompt og skriv:  ipconfig /flushdns
prøv også at resette routeren og træk stikket af switchen. start så router, switch og sæt din computer til i den rækkefølge
Avatar billede snaptil Nybegynder
29. januar 2006 - 13:58 #2
det kører kun igennem switch til modem. har skiftet placering i switch uden held. de andre har netværk.
Avatar billede snaptil Nybegynder
29. januar 2006 - 14:04 #3
ipconfig /flushdns virkede ikke
Avatar billede snaptil Nybegynder
29. januar 2006 - 14:05 #4
slukkede og tændte switch hjælper ikke
Avatar billede ebe Praktikant
29. januar 2006 - 14:15 #5
prøv at skrive i kommandoprompten:  ipconfig /all
se om du har fået ip, standardgateway og dns-servere
Avatar billede snaptil Nybegynder
29. januar 2006 - 14:16 #6
hejsa jeg har lige sat mit gamle netkort i.. det virker fint. har ellers installerede de driver der var med på bundkortet hmm
Avatar billede ebe Praktikant
29. januar 2006 - 14:20 #7
så ville jeg bare køre på det, og se på resten efterhånden :) de´t skam rart at kunne komme på nettet!
Avatar billede snaptil Nybegynder
29. januar 2006 - 14:28 #8
jamen neej hehe det ikke tilfredstillende. ja glad for at være på igen. sjovt at lan virker . config /all siger: giver mig ingen ipadresse og ingen undernetmaske??? bare 0.0.0.0 hvorfor ?
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2006 - 14:42 #9
Har du nogle adv (udrupstegn) under

  Skrivebord/DenneComputer/Egenskaber/Hardware/Enhedshåndtering

Normalt skal netkort på motherboard opdateres denne vej med driver fra CD'en der fulgte med
Avatar billede ebe Praktikant
29. januar 2006 - 15:23 #10
1. gør som ibtage siger, og kig om dit netkort er ordentligt installeret.
2. gå ind i kontrolpanel, netværksforbindelser, og højreklik den forbindelse som ikke virker. Vælg egenskaber. Der skal nu stå noget om tcp/ip osv.. sammenlign med den som virker. Hvis der ingenting står, ville jeg fjerne kortet under enhedshåndtering og genstarte. HVIS så kortet bliver ordentligt installeret, burde du have tcp/ip protokol. Hvis ikke, kan du prøve at tilføje det manuelt under egenskaber for lan-forbindelse, og så "installer"
Avatar billede snaptil Nybegynder
08. marts 2011 - 09:53 #11
tak for svar ibtage, vil du ligge det som svar så jeg kan lukke
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2011 - 10:43 #12
Ja tak, mit svar
Avatar billede snaptil Nybegynder
08. marts 2011 - 11:05 #13
tak for hjælpen