Avatar billede Wezio Juniormester
27. januar 2006 - 21:20 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Bærbar Amitech driller!

Min kærestes lillebror købte for 4 måneder siden en bærbar Amitech Freenote Lite 5005 og nu er den lige kommet hjem fra reperation for 2. gang.

Den bliver MEGET varm (blæseren kører konstant) og de to gange vi har haft den til rep. har problemet været den, at computeren lukkede automatisk ned efter at have kørt i 2 - 3 min. når den var tilsluttet laderen (formentlig på grund af for høj temp.) Den går nu ikke ud længere, men den udvikler en voldsom varme (min egen Dell Inspiron kan overhovedet ikke være med!!)

Nu sidder jeg så og vil installere en ny frisk WinXP på den og jeg sætter installations CD´en i og går ind i BIOS og sætter den til at boote fra CD-rom og den starter op igen og kommer frem med at jeg skal trykke på en tast for at starte fra CD og når jeg så trykker, sker der intet... Jeg har prøvet med to forskellige WinXP cd´ere, ingen af dem duer!

Når jeg starter op i Windows og prøver at installere WinXP derfra, åbner menuen fra CD´en op, hvor jeg kan vælge "Installere ny XP", "Reperer XP installationer", "Installere valgfri komponenter", osv.. og når jeg her klikker på "Installere ny XP" med musen, sker der intet! Den kommer bare frem og siger at programmet ikke svare!

I det hele taget kører alt softwaren på den meget ustabilt, kan det være på grund af varmen?

Har han ret til en ny pc eller pengene retur, ved indlevering til rep. for 3. gang evt.??
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. januar 2006 - 21:40 #1
"Har han ret til en ny pc eller pengene retur, ved indlevering til rep. for 3. gang evt.??"

JA!
forsøg på at afhjælpe div. problemer i form af en reparation, må kun foretages 2 gange. Er der behov for rep. 3. gang indenfor 1. halvår har kunden ret til at lade handlen gå retur, og forhandleren er lovpligtigt forpligtet til at afterleve dette ønske.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. januar 2006 - 21:41 #2
dvs.
hvis han går ned i forretningen med den bærbare og de skønner at den skal ind til rep. så skal han ikke godtage dette.
Han skal kræve handlen annulleret.
Avatar billede Wezio Juniormester
27. januar 2006 - 21:46 #3
Okay, mange tak!!

Det vil jeg sige til ham... ved du noget om Amitech´s bærbare sådan generelt? Skal han kigge efter noget andet næste gang?

Personligt er jeg selv meget glad for Dell, jeg har både en Inspiron 4000 som har kørt upårklagelig i 4 år nu og en Inspiron 510m som er et halvt år gammel, kører også upårklageligt og kaster ikke glohed luft ud konstant...
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. januar 2006 - 21:52 #4
Desværre - kender intet til Amitech - på den anden side har jeg heller ikke hørt direkte dårligt om dem..
Avatar billede Wezio Juniormester
27. januar 2006 - 22:46 #5
Okay.. jeg prøver at få pengene retur og så tror jeg vi prøver en Dell Inspiron med Intel processor!

Smider du et svar?
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. januar 2006 - 23:00 #6
:)
Avatar billede stiff-meister Nybegynder
28. januar 2006 - 10:56 #7
varmen gør pc'en for ustabil..
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. januar 2006 - 11:17 #8
stiff-meister ????

Hvorfor laver du det som et svar???? Det er vist konkluderet for læææænge siden!!!!!!