Avatar billede kebb Nybegynder
27. januar 2006 - 09:23 Der er 19 kommentarer

Brug for dygtig programmør ASAP

Vi er meget interesserede i dit arbejde.

Virksomheden hedder Hosted Technologies, ligger oppe i Lyngby. Betaler efter kvalifikationer, men stiller en test-opgave som vilkår for jobsamtale. Der er p.t. 13 ansatte, hvoraf de fleste på konsulentvilkår.

Ring 2232 9922 eller send en mail til kb@hostedtechnologies.com
Avatar billede keysersoze Guru
27. januar 2006 - 09:32 #1
kan ikke php men jeg kan ikke lade være med at kaste en lille kommentar afsted alligevel; prøv at klik på "HOME" på jeres hjemmeside :)
Avatar billede kebb Nybegynder
27. januar 2006 - 09:54 #2
Ja, hvorfor tror du, at vi har brug for en dygtig PHP programmør!

:)
Avatar billede bootie Nybegynder
27. januar 2006 - 09:57 #3
Er der tale om en ansættelse eller blot en rettelse til jeres hjemmeside så HOME knappen kommer til at virke?
Avatar billede bootie Nybegynder
27. januar 2006 - 09:58 #4
Eller er HOME knappen en del at 'ansættelses testen'?
Avatar billede kebb Nybegynder
27. januar 2006 - 10:08 #5
HØHØ!

Kan man slette indlæg :)
Avatar billede bootie Nybegynder
27. januar 2006 - 10:11 #6
Nej
Avatar billede hippien Nybegynder
03. februar 2006 - 17:34 #7
Lidt feedback:

Kunden satte mit firma, Olsens IT-Service v/Jørgen Olsen på en prøve for at teste mine kvalifikationer. Prøven bliver godkendt og dagen efter er jeg klar til sælge sin konsulentydelse til kunden som hermed er blevet den glade køber af 8.5 konsulenttimer á 150,- excl moms.

Min færdighedsprøve bestod i at lave "tip en ven"-funktionalitet til en webshop. Idét jeg får sin første opgave bliver jeg opmærksom på det er den selv samme webshop jeg skal udvikle på, og at Hosted Technologies har solgt min "prøve" til køberen af denne webshop uden at købe rettighederne til denne kode af mig.

Jeg har lagt 2-3 timers arbejde i denne såkaldte "prøve", og at den bliver solgt videre uden mit samtykke skærer mig lidt i hjertet.

Jeg ønsker lidt feedback på hvorvidt det er mig der er helt ude i hampen eller om mine krav på betaling for denne kode er menneskelig nok.

På forhånd tak, MVH Jørgen Olsen
Avatar billede bootie Nybegynder
03. februar 2006 - 23:49 #8
Lyder til at være en god ide at man hold sig langt fra denne opgave.

I feel for you hippien.
Avatar billede kebb Nybegynder
05. februar 2006 - 16:38 #9
Tak for svarene. Vi har fundet den mand, som vi har brug for.

Jørgen, jeg er ked af, at du ikke kunne bruges - men kom nu over det mand.
Avatar billede keysersoze Guru
05. februar 2006 - 16:44 #10
hvis alle har fået samme opgave kan det måske være lidt svært at skelne den ene fra den anden - men som jeg tolker det er der en der er fundet for let men alligevel bruges vedkommendes script? Hvis det er tilfældet så er det da virkelig for lav en måde at drive forretning på.
Avatar billede hippien Nybegynder
05. februar 2006 - 20:25 #11
"Kom nu over det mand" - kan du uddybe det?
Skulle mit firma have svært ved at overleve uden dit som kunde? Til 150kr i timen :)?

Du har selv givet udtryk for (beviserne har jeg), at du stadig var interesseret i et samarbejde, hvis du bare fik lov at slippe godt fra dette nummer.

Jeg kunne godt forestille mig at det var en generel procedure for jer, jeg kalder det for bondefangeri, og det er med mange folk bag mig at jeg har har søgt advokathjælp - du vil høre fra mig på den konto inden så længe.

Hvis du har nogle slående argumenter du synes jeg skal høre så er du velkommen til at kontake mig telefonisk eller pr. email/msn, men det har du ikke gjort.

Årsagen til mit tidligere indlæg i denne tråd er ikke blot frustration. Det er til dels at advare andre mod jeres metoder og til dels for at hjælpe jeres image (ikke mindst herinde) at leve op til disse metoder som er lusede.

Med Venlig Hilsen Olsens IT-Service v/Jørgen Olsen
Avatar billede kebb Nybegynder
05. februar 2006 - 21:16 #12
Du er et broddent kar, Olsen-IT!

Nu truer du med bål og brand. Jeg ser frem til brevet fra din advokat og henstiller venligt til, at du stopper denne heksejagt. Når vi aftaler en ubetalt test-opgave, så er det mærkeligt, at du nu kommer og brokker dig. Det kan ikke komme helt bag på dig, når du læser teksten i den øverste post!
Avatar billede bootie Nybegynder
07. februar 2006 - 13:01 #13
This ought'a be good.

Kom endelig med opfølgninger når jeres advokater har fået snakket ud.
Avatar billede hippien Nybegynder
15. februar 2006 - 20:20 #14
Opsummering:

I samme skund kebb skrev sit sidste indlæg fik jeg en sms hvori han indgik et kompromis. Jeg skulle lade ham fakturere for éen time.

Dagen efter han modtager fakturaen skriver jeg til ham på messenger at jeg ønsker sagen afslutte hurtigst muligt og derfor henstiller ham til at overføre pengene hurtigst muligt.

I starten er han meget imødekommende, men når jeg ikke føjer hans krav om "at så skal jeg holde min kæft" hvis jeg skal have pengene nu får jeg at vide i en sarkastisk tone at de vil blive betalt ved lejlighed.

Nå, men pengene er gået ind i går, på min faktura stod der betaling ved levering og der er gået 14 dage efter leveringen så også dette var under al kritik.

Jeg ønsker ikke at skræmme nogen, men jeg vil råde alle som overvejer mellemværender med dette firma at passe på sin ryg.

Tak for ingenting.
Avatar billede keysersoze Guru
15. februar 2006 - 20:23 #15
thumbs up - tak for opfølgningen :)

... og skal vi med det samme så ikke have lukket dette spørgsmål?
Avatar billede kebb Nybegynder
16. februar 2006 - 13:50 #16
Fremtidige arbejdsgivere er velkomne til at kontakte mig vedr. min side af sagen.

Mvh. Kevin Bro Beier
Hosted Tech. ApS
Avatar billede bootie Nybegynder
16. februar 2006 - 13:55 #17
Jeg synes da lige så godt du kan skrive din side af sagen her og forsøge at forsvare dig.

Ifølge ovenstående tror jeg ikke der ligefrem står en kø at arbejdsgivere klar til at løse jeres opgaver. Med mindre du selvfølgelig kan ændre min opfattelse.
Avatar billede kebb Nybegynder
16. februar 2006 - 14:13 #18
Det er ulovligt at indsætte dialoger med Jørgen. Derfor bliver al videre diskussion endeløs påstand mod påstand. Jeg ved ikke med Jer, men jeg har bedre ting at bruge min tid på.
Avatar billede hippien Nybegynder
16. februar 2006 - 20:31 #19
Jeg opfatter det ikke som påstand mod påstand, fra min synvinkel er det nærmere perspektiv mod perspektiv.

Du har min tilladelse til at offentliggøre vores logfiler. De er ikke gyldigt bevismateriale ellers havde jeg haft brugt dem. Det er jo kun indisier desværre.