Avatar billede dakine Nybegynder
26. januar 2006 - 14:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

logon boks klar inden PC er på netværket.

Dav!

Nogle af 'mine' brugere, der alle kører XP, har logon-problemer, hvis de logger på så snart de har mulighed for det. Beskeden lyder noget i stil med: "Der kunne ikke findes en logon server til at tjekkes bla bla bla".

Jeg har fundet ud af, at de ikke må logge på så snart logonboks er klar. De skal vente et lille tidsrum, da noget netværk ikke er klar på det tidspunkt. Måske nogle Services.

Er dette et kendt XP-problem? - At XP faktisk starter så hurtigt op, at netværket ikke er klar.

Vi kører Gigaspeed netværk helevejen igennem, så det burde ikke skyldes det.
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2006 - 14:20 #1
lyder mere som et DNS problem, er du sikekr på de benytter din DC som DNS server ?
(jeg går ud fra de er forbundet med en 200X server ?)
Avatar billede dakine Nybegynder
27. januar 2006 - 08:55 #2
Jeg er åben overfor alle mulighed, inkl. DNS-servere. Gruppen med logon problemet benytter dog de samme DNS-servere som alle andre i huset.

200x server.- Både ja og nej. Faktisk er DC'en stadig en NT! - Lidt pinligt faktisk. Den dør dog snart, men det er en anden historie. :o) Udover DC'en kører alt 200x.
Ved godt den er vanskelig.

Kan man forestille sig noget med swicth-config i krydsfelt? Brugerne er nemlig koblet på et nyt krydsfelt. Som (bør) kører Gigaspeed.
Avatar billede casparsen Nybegynder
31. januar 2006 - 13:03 #3
hmm.........

Har det samme problem med nogle enkelte klienter  -  efter en genstart (maskinen er jo lige blevet tændt) kan de så komme på.

Det er for mig et nyere problem...  max 14 dage...
Avatar billede dakine Nybegynder
03. februar 2006 - 12:52 #4
Jeg har fået problemet løst. Årsagen var opsætning af en switch.

Spanning-Tree blev stået fra og så kørte logon fire gange så hurtigt, :o)