Avatar billede weiseren Nybegynder
25. januar 2006 - 12:35 Der er 6 kommentarer

Hjælp med CMS systemer

Er der nogen der kender nogle billige/gratis CMS systemer som er nemme at lære og sætte op. De skal kunne fungere både på MAC og Windows.

Muligheder som nyheds systemer, butik, og gæstebog etc. er ting som det gerne må kunne.

Jeg har arbejdet med TYPO3. Noget lignende?

-tak!
Avatar billede ladyhawke Novice
25. januar 2006 - 12:45 #1
Typo3 kan ikke bruges?
Avatar billede espersen Novice
25. januar 2006 - 13:37 #2
klart: www.etomite.org  - bruger også PS og DW som udgangspunkt ifm. designfasen m.v. - dvs. alm. DW-site som smides ind som template ;o)

et par sider baseret på systemet:
www.laptopworld.dk
www.design-gulve.dk
www.fein-schmecker.dk
www.dahlberg.dk
- ny version er netop lige om hjørnet (den skulle så vidt jeg ved være Mac-parat)
Nyhedssystemer; ja
Gæstebog; ja
Butik er der ca. mulighed for - se under Snippets om det er nok for dig ;o)
Avatar billede frankeweb Nybegynder
26. januar 2006 - 09:57 #3
mambo, eller joomla
prøv at se på joomla.dk
Avatar billede mrjowns Novice
26. januar 2006 - 10:30 #4
Skal systemet være programmeret i et specifikt script-sprog, f.eks. PHP eller ASP? Du er vel bundet af et webhotel eller en bestemt server-opsætning....
Avatar billede espersen Novice
27. januar 2006 - 11:27 #5
typo3 er php

kaster et svar i tilfælde af mine indlæg kunne bruges
Avatar billede espersen Novice
28. februar 2006 - 13:22 #6
hvad siger du til det ?