Avatar billede taasti Nybegynder
23. januar 2006 - 18:06 Der er 10 kommentarer

Exchange server vs. SMTP

Hejsa,

Jeg har et lille problem, jeg har installeret en Windows 2003 SBS. Jeg har oprettet alle de brugere der skal være og logget dem ind på serveren. Jeg bruger en lille pop3 connector der hedder popbeamer til at hente mail fra vores udbyder, dette virker perfekt, men jeg kan ikke sende mails ud af huset er der nogen der kan hjælpe med det? Jeg går ud fra at man skal indtaste en smtp adresse et eller andet sted men hvor? På forhånd tak :-)

Taasti
Avatar billede flashit Nybegynder
23. januar 2006 - 18:10 #1
Et gæt.
Har I samme udbyder til adsl og mail?
Hvis ikke så skal i bruge tdc's smtp addresse til udgående mails
Avatar billede flashit Nybegynder
23. januar 2006 - 18:10 #2
som vist er smtp.mail.dk
Avatar billede taasti Nybegynder
23. januar 2006 - 18:11 #3
Jeg har den smtp jeg skal bruge men jeg fatter ikke hvor den skal indtastes på serveren? Det er helt nede på det plan :-)
Avatar billede taasti Nybegynder
23. januar 2006 - 18:19 #4
Det drejer sig om at finde min IMAP protocol, så jeg kan rette min SMTP eller?
Avatar billede karser Nybegynder
23. januar 2006 - 18:20 #5
Får du nogle NDR'er når du forsøger at sende?
Avatar billede screem_brille Novice
23. januar 2006 - 18:21 #6
du kan bruge din servers ip som smtp server (en SBS har jo exchange installeret)
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
24. januar 2006 - 08:59 #7
HAr du husket en MX record hos din IPS
Avatar billede screem_brille Novice
24. januar 2006 - 09:05 #8
johnnymadsen MX records benyttes kun til at kunne modatge mails ikke sende mails.
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2006 - 15:11 #9
taasti den ændring skal du lave på din smtp connector mener de kalder det noget i stil med forwarder eller smarthost
men hvis din dns virker burde din exchange selv kunne sende direkte med mindre det er lukket hos din udbyder.
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 09:50 #10
Brug for mere hjælp ?