Avatar billede champfan Praktikant
21. januar 2006 - 23:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvornår bør man bruge CMS?

Jeg håber at denne kategori dækker spørgsmålet:

Hvornår vil det være en fordel at benytte CMS?

Jeg skal oprette et web-opslagsværk om vin, og kan forestille mig at CMS må være en fordel. Der vil være behov for konstant opdatering og det skal være muligt at søge på vintyper m.m. samt på sigt oprette et forum.

Alternativt kan man selvfølgelig lave det hele selv i Dreamweaver eller lign., men for mig ser det ud til at CMS er mest oplagte, men jeg er lidt træt af at bruge al tiden på at rode for meget med redigering.

Hvad siger eksperterne?  :-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. januar 2006 - 00:37 #1
CMS bør bruges ved miget dynamiske sites og ved sites hvor mange ikke tekniske forfattere skal skrive indhold, eller indhold skal kunne indføjes online fra forskellige  steder af f.eks. mobile forfattere.

Man bør være opmærksom på at ikke alle CMS er lige søgemaskinevenlige, hvilket kan være et problem hvis man ønsker at folk skal kunne finde informationerne i søgemaskinerne. Der findes dog systemer derer lavet til dette, f.eks. Typo3 og MovableTypes
Avatar billede champfan Praktikant
04. februar 2006 - 19:26 #2
Tak for et godt og klart svar. Og undskyld den sene besvarelse.

\champfan