Avatar billede lblu Nybegynder
21. januar 2006 - 13:27 Der er 6 kommentarer

Opsætning af 2 trådløse routere samme sted

Hej eksperter

Kan I hjælpe mig med følgende:
Kan det lade sig gøre at få 2 trådløse routere til at fungere samtidigt i mit hjem?
Den ene (3Com) er en router fra mit arbejde, som er krypteret og som jeg bruger til min bærbare arbejds-PC.
Den anden (NetGear) er helt privat og som ikke kan benytte den første router's tråsløse netværk. Denne er også krypteret med WEP.

Hvordan skal de 2 routere forbindes? hvilken router skal forbindes til ADSL-modemet?
Skal de have hver deres frekvens ( f.eks. kanal 11 og kanal 1)?

På forhånd tak for hjælpen
Lars
Avatar billede nicoolai Nybegynder
21. januar 2006 - 13:36 #1
Du skal køre Wireless Bridge som du vælger i din routeres indstillinger.
Jeg har en Belkin og der kan du vælger op til fire access points.
Man skal bare indtaste Mac-adressen på de andre routere.
Avatar billede lblu Nybegynder
23. januar 2006 - 09:07 #2
Hvor sætter du routerne til at køre Wireless bridge (kan umiddelbart ikke finde den indstilling)? Mener du peer to peer?
Hilsen
Lars
Avatar billede nicoolai Nybegynder
23. januar 2006 - 17:43 #3
Du må undskylde men jeg kender ikke så meget til 3Com eller NetGears routere. Men når jeg logger på min router med browseren og kommer ind til setup-siden så kan jeg vælge indstillingen der. Prøv det på dine routere.

Er begge dine routere i dit hjem?
Avatar billede nicoolai Nybegynder
23. januar 2006 - 17:44 #4
Jeg tjekker lige 3Com og NetGear's manualer :-)
Avatar billede nik- Nybegynder
01. februar 2006 - 11:49 #5
Hvis de hver især kan tilsluttes ADSL routeren og virker, så må det letteste være at tilslutte dem parallelt til ADSL routeren (evt med switch/hub hvis der ikke er flere porte i routeren). Det kræver ingen ydrligere konfiguration.
Avatar billede nicoolai Nybegynder
19. marts 2006 - 00:31 #6
Hvorfor skal du bruge begge trådløse routere?

Vis du vil have større rækkevidde, så kan jeg anbefale en repeater.