Avatar billede varmeskud Praktikant
21. januar 2006 - 01:04 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

PDA skal gemme data

Hej

Jeg har en HP h2210 PDA med en Holux 236 GPS til. Og jeg bruger tomtom 3.

Jeg ville så gerne vide hvor stærkt jeg køre. Og det viser den også fint.
Men det jeg er ude efter er at PDA kan gemme hvor stærkt jeg har kørt. Evt den tog et screen shot eller på en eller anden måde gemte min tophastighed.

Jeg skal nemlig bruge det til nogen målinger hvor jeg ikke har mulighed for at kigge på PDA og se hvad den siger undervejs.

Så spørgsmålet er hvordan jeg for den til at gemme tophastigheden?

Mvh Kim
Avatar billede annikadk Nybegynder
21. januar 2006 - 01:10 #1
Tror ikke det er muligt at sige Toppen, men nogle af screenshot-programmerne kan tage fx. hver x. sekund - et svagt alternativ.
Avatar billede varmeskud Praktikant
21. januar 2006 - 01:19 #2
Har hørt om der er nogen folk der har kunnet få data om hvad den har gået på toppen. Men når man spørger dem ind til det kommer de aldrig med løsningen da det så er en ven af en ven osv.

Det jeg skulle bruge det til er min RC bil (fjernstyret bil) hvor jeg havde tænkt mig at ligge PDA og GPS ind under karosen og så ellers afsted. For den kommer jo hurtig ud af rækkevide hvis jeg kun ligger GPS ind og står med PDA.

Men hvordan kan jeg evt. få den til at tage sreen shot?
Jeg har 1GB sd kort i PDA så der burde være lidt plads til nogen billeder af det?
Avatar billede annikadk Nybegynder
21. januar 2006 - 02:32 #3
Kan ikke lige huske navnene på nogle af dem, men tjek evt. pocketpcfreewares.com (skift til UK derinde) efter screenshot - så finder du sikkert en eller flere der kan.

Der er ikke indbygget et i din pda evt?
Skal prøve imorgen og se om jeg kan finde det jeg prøvede der kunne.
Avatar billede varmeskud Praktikant
21. januar 2006 - 02:34 #4
Mit engelske er desvære ikke særlig godt til dette må jeg nok desvære erkende.
Avatar billede annikadk Nybegynder
21. januar 2006 - 10:25 #5
Kan trøste dig med at det er mit heller ikke :(
(går ud fra at du har dansk tastatur på PDAen)

MagicSS mener jeg kunne det og kan ikke lige finde de andre jeg har brugt.
Desværre har ham der har lavet det program taget siden ned :(

http://www.xnview.fr/site_uk/Pocket_uk/ kan jeg ikke huske om kan gøre det automatisk.

Desværre er jeg ikke lige klar i hovedet til flere.
Men søg evt. i Pocketfreak.dk-forumet (både det der er der nu + det gamle)
Jeg mener der er flere tråde hvor der er nævnt nogle programmer.
Avatar billede varmeskud Praktikant
22. januar 2006 - 20:06 #6
Hej..

Har ikke fået afprøvet det i nu i håb om at der var en der linkede til et som bare virker inden jeg for afprøvet det.

For har lige fundet ud af at den ledning til at tilslutte PDA til pc ligger et eller andet dumt sted hvor kæresten har fået lagt den.
Avatar billede annikadk Nybegynder
22. januar 2006 - 20:51 #7
spørg evt Toca (eller andre) på pocketfreak.dk
Hvis du har trådløs forbindelse, så kan du være heldig at kunne installere programmer via CAB-fil du henter direkte til PDAen. :)
Avatar billede varmeskud Praktikant
22. januar 2006 - 20:54 #8
Har trådløs internet her hjemme til mine pcér. Men det kan min PDA vel ikke komme på?

Og ellers må jeg vente til i morgen når kæresten kommer hjem med at hun finder mit kabel
Avatar billede annikadk Nybegynder
22. januar 2006 - 23:16 #9
Nej 2210eren er vist uden indbygget wifi. Men havde den wifi, så kunne du jo.
Avatar billede varmeskud Praktikant
29. januar 2006 - 20:52 #10
Hej

Undskyld det længe ventet svar.

Har nu fået forbundet PDA med min PC. Og fået installeret det program.
Kan fint få den til at tage billed. Men jeg skal trykke og vælge et interval på 1 til 15sek før den tager billedet. Dette skal jeg gøre værd gang. Så det ville ikke virke til det jeg skal bruge det til da jeg jo gerne skulle have en række billeder.
Skulle helst gerne være sådan at når jeg klikke så skal den tage billeder indtil den har nået max hukommelse eller et bestemt tid. Eller tage et billed værd gang der sker noget på billede. Har 1GB SD kort i PDA så det skulle vel ikke være et problem?
Avatar billede annikadk Nybegynder
30. januar 2006 - 11:45 #11
Helt ok..
ÆV, så var det ikke den.

Måske det er MagicSS - men som sagt der den taget af nettet :(
Avatar billede varmeskud Praktikant
30. januar 2006 - 17:44 #12
okay. Har du evt mulighed for at sende det til mig pr. e-mail?

Ellers andre gode programer?
Avatar billede annikadk Nybegynder
30. januar 2006 - 21:48 #13
Du kan lige kontakte mig på mailen fra min info.
Skal lige se om jeg har den osv.
Avatar billede varmeskud Praktikant
31. januar 2006 - 22:03 #14
Hej...

Har sendt en mail til dig. men er lidt usikker på om det er den rigtige mail jeg har sendt på.
Avatar billede annikadk Nybegynder
31. januar 2006 - 23:21 #15
Har ikke modtaget noget på den, men fandt ud af at der på forsiden (http://www.louterrailloune.com/index.php?page=magicss) var et link til den side han ellers har lukket: http://www.louterrailloune.com/index_old.php?page=magicss

Står dog ikke at den kan, så kan være jeg husker forkert :(
Men som sagt - ellers prøv at hørt på pocketfreak om nogle derinde kan huske et program der kan det. Jeg testede en del programmer dengang, men hvilke der kunne hvad, er gået muffen :(
Avatar billede varmeskud Praktikant
01. februar 2006 - 05:59 #16
Hej.

Nej har fået begge mine mail tilbage jeg sendte. Så må vist ikke lige have kunnet finde ud af at tyde din e-mail ;-o Min e-mail er kim@togforum.dk hvis du kan sende.

Men kan se du har linket til noget. Så det ville jeg lige få tjekket.
Ja det er lige med at huske det hele.

Ville lige kigge på det og så se om jeg kan finde ud af at installere det på min PDA da jeg aldrig har prøvet at installere noget på PDA før. Min onkel der har klaret det for mig indtil vider. Så skal også lige finde ud af hvordan jeg afinstallere det andet program.
Avatar billede varmeskud Praktikant
01. februar 2006 - 06:13 #17
Fik lige downloadet programmet og installeret det. Men det virker vist heller ikke. For når jeg klikker på ikonet inden i programmer på pda så tager den bare et billed med det samme.

Men må lige prøve den den pocketfreak
Avatar billede annikadk Nybegynder
03. februar 2006 - 23:47 #18
PDAen har en "fjern programmer" :)
og har set dig på PF :)

Lægger du selv et svar herinde som du accepterer så spr. lukkes?
Avatar billede varmeskud Praktikant
04. februar 2006 - 05:23 #19
Jeps har fundet det der "fjernprogram" og sener fandt jeg ud af hvordan man genstartede pda sådan at den lige opdaterede sig med at jeg havde fjernet programmet.

Men det er jo faktisk nemt at installer ting på sådan en pda når man lige har fundet ud af det ;-)

Jo kan da godt selv lægge et svar. Men jeg har bare desvære ikke helt fået løst mit problem i nu.

Men skal lige tjekke et link samt en besked der inden da jeg jo fik et link til noget som skulle kunne det jeg søgte.
Avatar billede annikadk Nybegynder
04. februar 2006 - 08:02 #20
Helt i orden.

Husk at installer de fleste ting på et kort og ikke default \program files
Der sker det at du måske løber tør for hukommelse, og dermed får lidt store problemer med at køre programmer.
Avatar billede varmeskud Praktikant
04. februar 2006 - 11:56 #21
Okay det må jeg jo lige huske og vælge SD kortet frem for selve pda
Avatar billede varmeskud Praktikant
12. marts 2006 - 11:50 #22
Jeg fik løst problemet.

Ville du have point?
Avatar billede annikadk Nybegynder
12. marts 2006 - 14:17 #23
nej tak - tag du dem selv.
Håber det blev nogle gode tal der kom ud af det :)
Avatar billede varmeskud Praktikant
12. marts 2006 - 14:39 #24
Okay bare i orden.

Men må erkende at jeg ikke har fået lavet de ting jeg skulle bruge det til da det har været for koldt i vejret til at få det gjort.