Avatar billede voursez Nybegynder
20. januar 2006 - 00:26 Der er 12 kommentarer

Begrænset eller ingen forbindelse

Goddag eksperter

Jeg har for nylig flyttet min computer til en anden netværksforbindelse, og kan nu ikke komme på internettet. Har 2 netværkskort i, og begge siger "Begrænset eller ingen forbindelse".

Det har virket fint på vores gamle forbindelse, jeg kunne uden problemer sætte den til en vens netværk sidste weekend, og min computer er den eneste der har dette problem.

Jeg er ikke sikker på hvilke informationer jeg skal komme med. Alle computere på netværket kører igennem den samme switch. Jeg har forgæves prøvet at installere netværk, geninstallere drivere, og slået min skærm hårdt. Hvis der mangler flere informationer, så bare spørg.

Tak på forhånd
Avatar billede inctor Nybegynder
20. januar 2006 - 00:31 #1
for du tildelt en ip adresse ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. januar 2006 - 00:39 #2
start - kør - skriv cmd - skriv ipconfig /all

Her kan du se om du får tildelt en ip-adresse.
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. januar 2006 - 00:40 #3
Lav en Start > Kør > skriv cmd og tryk enter >  skriv ipconfig /all og tryk enter.
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. januar 2006 - 00:41 #4
:-(
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. januar 2006 - 00:42 #5
hæhæ
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. januar 2006 - 00:43 #6
8-(
Avatar billede halifax Nybegynder
20. januar 2006 - 02:52 #7
Prøv at nulstille winsock. Gå i en kommandoprompt og udfør: netsh winsock reset

Eller netsh int ip reset resetlog.txt

MS artikel: Sådan nulstilles TCP/IP i Windows XP
http://support.microsoft.com/kb/299357/da

WinSock XP Fix 1.2 freeware
http://www.softpedia.com/get/System/OS-Enhancements/WinSock-XP-Fix.shtml

  -  blot nogle forslag.
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. januar 2006 - 12:26 #8
Du skriver, at alle computere går gennem en switch, man hvad sidder der før switchen ?
Avatar billede voursez Nybegynder
21. januar 2006 - 12:37 #9
Undskyld, har ikke været hjemme hele dagen i går. Jeg fandt et svar i går, som foreslog at jeg resatte routeren, så det gjorde jeg. Jeg kom på internet, men fandt så ud af i dag, at den anden computer nu havde fået problemet :S

Jeg får dog tildelt en IP, selvom jeg ikke er på: 169.254.99.87
Og den anden computers: 83.90.185.85

Switchen går direkte op til vores Router. Har en fornemmelse om at det er fordi jeg kører med SP2, da vi satte vores bærbar til netværket, og der var ingen problemer.

Prøver lige Halifax's forslag
Avatar billede voursez Nybegynder
21. januar 2006 - 12:52 #10
Halifax's forslag hjalp desværre ikke, og har også lige prøvet at sætte en fast IP på.. Heller ingen held.
Avatar billede voursez Nybegynder
21. januar 2006 - 13:11 #11
Erm.. Vores Router er faktisk et kabelmodem, og nok derfor det ikke virker. Køber en Router så hurtigt som muligt :P

Tak for hjælpen alle
Avatar billede halifax Nybegynder
21. januar 2006 - 23:16 #12
Gætter på du har et TDC standard abonnement?? De tjekker på kortets mac-adresse, og du må ikke gå og koble flere pc'er på et lille abonnement, så de låser sig til den pc, der har fået en brugbar IP (dynamisk ekstern). Du kan kun have en computer på nettet af gangen.

Du kan skifte hvilken pc, der skal have adgang ved af følge dette:
Fra den computer der er på skriv i en prompt: ipconfig /release

Fra den computer, der skal tilsluttes skrives: ipconfig /renew