Avatar billede nidyahou Praktikant
19. januar 2006 - 16:32 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

HTTP ERROR 500 Internal error

Jeg prøver at se min side på en totalt ren PC - lige formateret, og så siger den 500 internal error... Hvorfor - og hvad kan jeg gøre ved det? vad kan der være galt?
Avatar billede innercitydk Nybegynder
19. januar 2006 - 16:36 #1
Kan du se IIS default side?

Har du husket at dele mappen siden ligger i? Højreklik på mappen og vælg Deling og sikkerhed-->Webdeling og indstil mappen som delt (altså hvis den ligger i sin egen mappe i webroot)

Vh
Avatar billede nidyahou Praktikant
19. januar 2006 - 16:47 #2
dette ændrer fejlen så der nu bare står: siden kan ikke vises
Avatar billede nidyahou Praktikant
19. januar 2006 - 16:48 #3
når jeg prøver at se iisstart vises følgende:

Server Application Error
The server has encountered an error while loading an application during the processing of your request. Please refer to the event log for more detail information. Please contact the server administrator for assistance.
Avatar billede nidyahou Praktikant
19. januar 2006 - 16:50 #4
Når jeg prøver at køre en srver test i dreamweaver siger den at det er en:

HTTP 12015 fejl
Avatar billede innercitydk Nybegynder
19. januar 2006 - 17:23 #5
har du en firewall der kan tænkes at drille. Måske den blokerer for alt trafik til IIS. Prøv at disable den og se hvad der så sker.
Avatar billede nidyahou Praktikant
19. januar 2006 - 18:27 #6
har ikke nogen firewall :P
Avatar billede innercitydk Nybegynder
19. januar 2006 - 18:31 #7
hmm prøv lige at installere iis igen.. Bare lige for at udelukke det
Avatar billede nidyahou Praktikant
19. januar 2006 - 19:08 #8
det er hermed udelukket :P
Avatar billede innercitydk Nybegynder
19. januar 2006 - 21:39 #9
har du tjekket rettigheder for det aktuelle websted du prøver at?

start-->indstillinger-->kontrolpanel-->administration-->Internet Information Services

Find dit websted højreklik og vælg egenskaber

Vh
Avatar billede innercitydk Nybegynder
19. januar 2006 - 21:39 #10
*at se
Avatar billede nidyahou Praktikant
19. januar 2006 - 23:09 #11
hvordan bør det se ud??
Avatar billede nidyahou Praktikant
19. januar 2006 - 23:16 #12
det ser rigtigt ud for mig... der findes ikke en eler anden maskine der kan sætte de rigtige instillinger hvis det er?? Har rettet nogle ting med adgang, men den funger stadig ikke
Avatar billede nidyahou Praktikant
19. januar 2006 - 23:16 #13
men den står til "running"
Avatar billede innercitydk Nybegynder
20. januar 2006 - 09:42 #14
Indstillingerne kan se sådan her ud.

For standard webfolder: http://aspdotnet.dk/upload/standardwebsted.gif

For specifik webfolder: http://aspdotnet.dk/upload/specifikwebsted.gif

Vh
Avatar billede nidyahou Praktikant
20. januar 2006 - 16:11 #15
Sådan ser mine idstillinger også ud - det eneste der er at sige, er at mit "specifikke websted" ikke har så mange faneblade som din tegning - ikke det samme ikon, og nogle af felterne er også grå - altså "disabled" men indstillingerne sidder der... Jeg kan heller ikke se issstart.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
20. januar 2006 - 16:14 #16
Jeg har desværre ikke flere idéer så. Jeg har de xtra faneblade pga visual studio.

Vh
Avatar billede nidyahou Praktikant
21. januar 2006 - 16:44 #17
lukker