Avatar billede dawg Nybegynder
26. april 2001 - 17:26 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Playstation fra USA

Jeg har haft en playstation fra usa liggende i et stykke tid, og jeg undrer mig lidt over hvordan jeg ka bruge den. Kan man koebe en transformer et sted saa den playstation kun faar 110 volt istedet for 220?

(undskyld, men min comp er osse amerikansk...)
Avatar billede nomiz Nybegynder
26. april 2001 - 17:29 #1
Ja, du kan få en adaptor fra 110 til 220 volt. Det er dog i de fleste tilfælde således at man kan vælge 110 eller 220 strømnettet. Prøv at kig forbi din lokale elbiks!

/vh
Simon
Avatar billede dawg Nybegynder
26. april 2001 - 17:34 #2
jeg har vaeret i alle elbikser i roskilde, men der er sq ik nogen der ka hjaelpe mig paa nogen somhelst maade...
Avatar billede microtec Nybegynder
26. april 2001 - 18:02 #3
Er sådan en Playstation ikke en karl, der skal tilsluttes et TV?

Det giver problemer. I USA benytter man et TV-system, der hedder NTSC. I Danmark, og det meste af Europa, benyttes PAL.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
26. april 2001 - 18:24 #4
microtec:> Det skulle ikke betyde noget! Man skal bare sørge for at ha\' det rigitge stik! Der findes mange forskellige revisioner af en Playstation. Nogen har har composite udgange, men det stik man skal bruge er en specielt psx-til-scart (RGB)! Det skulle kunne bruges :-)
Avatar billede microtec Nybegynder
26. april 2001 - 18:29 #5
jdaugaard >> Det er ikke kun et spørgsmål om stik og adapter ledninger.
Selve video-systemet er forskelligt. Man har samme problem, hvis man køber et Amerikansk TV eller Video.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
26. april 2001 - 20:21 #6
microtec:> Nej... det er jo ikke selve playstationen der kører NTSC! Der er jo spillene der er lavet i NTSC!
Jeg ved hvad jeg snakker om :-)
Avatar billede microtec Nybegynder
26. april 2001 - 21:04 #7
jdaugaard >> Ok. Altså lige som en Laserdisc kan være NTSC eller PAL, men afspilleren er den samme :o)

Jeg var ikke klar over at informationen lå i spillet. Umidelbart ville jeg tro det lå i spilledåsen.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
26. april 2001 - 21:42 #8
microtec:>VHS, DVD, LD og playstation spil fra USA og Østen er i NTSC! Europa pånær frankrig er i PAL!
Men betyder efterhånden ikke så meget, da de fleste fjernsyn og videor kan spille begge formater! Alle dvd-afspillere kan spille begge formater!
Avatar billede microtec Nybegynder
26. april 2001 - 21:55 #9
jdaugaard >> Jammen, det var jo det jeg sagde 26/04 2001 18:02:41. At en spilledåse fra USA var NTSC.
Hvorfor er det lige du rette på det jeg siger?

Jeg har selv været hos B&O, og ved at du ikke skal have et B&O TV, der er mere end 5 år gammel før den IKKE er multi-standard. Dengang kunne det bedre betale laver forskellige modeller til de enkelte lande, frem for at lave multi-standard.
Avatar billede microtec Nybegynder
26. april 2001 - 21:58 #10
PS: en Laserdisc er ikke det samme som en DVD.
Laserdiscen er et ældre system, hvor skiverne var på størrelse med en gammel LP-plade.

Mht. DVDérne er der indbygget en regionskode i skiven, som gør at en amerikansk skive ikke kan afspilles på en europæisk afspiller (med mindre der pilles i afspilleren).
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
26. april 2001 - 22:25 #11
microtec:>Jeg tror du misforstår mig! Jeg retter ikke på dig!?! Jeg ved da godt at ældre fjernsyn ikke kan afspille begge dele, men mange kan! Og jeg ved også udemærket godt hvad en LD er! Har du selv en playstation?
Avatar billede microtec Nybegynder
26. april 2001 - 22:46 #12
jdaugaard >> Jeg undre mig bare over at du først siger at det er spillet, der er NTSC, for derefter at sige at det er selve playstation fuldstændig som jeg påpegede fra start.

Der står rigtig mange TV rundt omkring i landet som ikke kan vise NTSC. Jeg ved ikke om jeg vil kalde et 5 år gammelt TV for \"ældre\" ;o)
Jeg syntes det er lidt dumt, hvis dawg køber en 110-til-220V transformator og det så viser sig at hans TV ikke kan vise NTSC.

Nej, jeg har ikke selv en playstation. Derfor var jeg heller ikke 100% sikker på om den skulle tilsluttes et TV eller en monitor. Af samme årsag har jeg også nøjes med at kommentere i dette spørgsmål :o)
Avatar billede dawg Nybegynder
27. april 2001 - 00:03 #13
Det eneste jeg spurgte om var om jeg kunne koebe en transformator saa min playstation kun modtog 110 volt, og hvor det saa kunne foregaa. Alt det andet virker godt nok.

Men tak for de andre oplysninger, saa ved jeg da det :)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
27. april 2001 - 00:03 #14
microtec:>Hmm... jeg kan ikke se at jeg nogensinde har sagt at en playstation fra USA var NTSC! Jeg har kun nævnt at de forskellige medier er i NTSC!
Avatar billede microtec Nybegynder
27. april 2001 - 00:38 #15
dawg >> Jeg syntes det må være fair at nævne at der evt. kunne være en faldgruppe. Det var ikke dit spørgsmål, derfor også kun kommentar.

jdaugaard >> Undskyld. Jeg overså ordet spil i \"VHS, DVD, LD og playstation spil fra USA og Østen er i NTSC\".
Så du står ved at det er spillene, der er NTSC og ikke spilledåsen :o)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
27. april 2001 - 01:05 #16
Ja... men er ikke 100% kun 99% sikker :-)
Avatar billede microtec Nybegynder
27. april 2001 - 08:52 #17
microtec >> *GG*
Jeg skal ikke modsige dig. Jeg ville bare lige påpege at der var en mulig faldgruppe, hvis spilledåsen var NTSC og man ikke havde et multistandard TV.
Jeg har kendskab til flere, som er blevet overrasket efter at have købt video-grej i Amerika.

dawg siger jo det virker, så ingen is-på-koen her :o)