Avatar billede hestetoften Nybegynder
14. januar 2006 - 08:40 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Accesspoint eller router

Jeg vil til at køre trådløst. er allerede på nettet med en router.

Hvad er så smartest ?

At købe en router eller et accesspoint ?.

Har kikket lidt på disse fra Linksys

WAP54G og WRT54G
Avatar billede madah Nybegynder
14. januar 2006 - 11:56 #1
Den nemme er jo bare at købe et access-point og så sætte bagved din nuværende router. WAP54G koster bare tåbeligt nok mere end router modellen. Og hvis du findes en WRT54G version 4 eller lavere, kan du køre med en modificeret firmware som giver langt flere muligheder. Jeg ville vælge routeren.

Vær lige opmærksom på at hvis du f.eks. har ADSL fra cybercity, at deres router så er med indbygget adsl modem, og at du ikke kan skifte den ud.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
14. januar 2006 - 12:10 #2
altid routeren efter min menning (Som start).
Du får en indbygget firewall, en 4 ports switch og et trådlåst netværk i routeren, i accesspointet får du et accesspoint og ikke andet.