Avatar billede clausjul Nybegynder
12. januar 2006 - 08:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Langsom Apache?

Jeg kører Apache 2.0 på Debian Linux.

Der er et mærkeligt problem, da i starten kører den godt nok men efter 2-3 dage begynder serveren at svare meget langsomt.

Jeg har i procesoversigten set efter om der var nogle processer som leakede CPU eller memory. Det var det ikke. en $ ps auxwww gav ikke noget mistænkeligt.

Det eneste som hjælper lige nu er en genstart af apache2 så kører det hurtigt igen.

Hvad kan det være som får apache til at hænge?
Avatar billede mfalck Praktikant
12. januar 2006 - 08:46 #1
er det rene html sider eller er det aktive sider på serveren ? Hvad siger dine log-filer ?
Avatar billede clausjul Nybegynder
12. januar 2006 - 08:50 #2
Der er aktive sider (PHP/Perl) på serveren. Og jeg kan ikke se hængende processer fra PHP og Perl. Logfilerne siger hellere ikke ret meget.
Avatar billede mfalck Praktikant
12. januar 2006 - 08:59 #3
når den kører langsomt er det så fordi den tager meget CPU tid (ligger den øverst når du kører en "top"-kommando) ?
Avatar billede clausjul Nybegynder
12. januar 2006 - 09:04 #4
Nej, jeg har set i top og cpu-tiden så helt normal nu. Jeg har også set på den gennemsnitige belastning som ligger øverst i top og der kunne jeg ikek se noget unormalt.
Avatar billede mfalck Praktikant
12. januar 2006 - 11:47 #5
ok - der er nogen forbindelser til databasen som evt ikke er lukket ? Hvormange processer i apache tillader du ? Kan det evt skyldes for mange samtidige brugere at svartiden går op ?
Avatar billede clausjul Nybegynder
12. januar 2006 - 12:14 #6
Så mange brugere har vi ikke på serveren ... Det kører fint igen, når jeg genstarter, så det har vel ikke noget med databaseforbindelserne at gøre?
Avatar billede mfalck Praktikant
12. januar 2006 - 14:42 #7
tjo - hvis dine applikationer glemmer at lukke forbindelsen til databasen så kan de hænge og så er det kun når apache lukkes ned at de kan blive frigivet. Det er naturligvis kun en mulighed.
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2006 - 20:01 #8
Køre du prefork eller threaded ??
Avatar billede clausjul Nybegynder
18. marts 2006 - 22:07 #9
Der har ikke været en løsning på problemet, så en reinstall af serveren var nødvendigt :-(