Avatar billede hoejgaard Juniormester
10. januar 2006 - 17:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ip adresse tilhører hvem

Jeg har et problem med en bruger på en af mine hjemmesider..
Jeg har vedkommendes IP adresse.
Kan jeg så finde ud af hvem det er, eller hvor han/hun befinder sig henne ????
Avatar billede simonvalter Praktikant
10. januar 2006 - 18:03 #1
nej
Avatar billede simonvalter Praktikant
10. januar 2006 - 18:04 #2
eller jo du kan muligvis finde ud af hvor i landet personen befinder sig, men ikke med sikkerhed og hvad er formålet også?
Avatar billede simonvalter Praktikant
10. januar 2006 - 18:08 #3
hvis der er tale om misbrug er det eneste du kan gøre at anmelde det til udbyderen. lav et whois på ip og så kan du se abuse kontakt information for den ip range. Men lad være med at spilde deres tid på en som spammer et forum, snakker grimt osv. Der skal være tale om misbrug som bryder loven(kan også meldes til politiet) eller som ikke er accepteret af udbyderen som f.eks portscanning...
men du kan ikke få informationer om en ip medmindre du har en dommerkendelse.

Dog kan du være heldig at ip resolver til et domæne navn hvis personen kører egen server på domænet og måske kan man så se ejer information.. men det er rimlig usandsynligt!
Avatar billede hoejgaard Juniormester
21. september 2006 - 14:02 #4
lukker
Avatar billede simonvalter Praktikant
21. september 2006 - 17:57 #5
misforstået konceptet med eksperten?
Avatar billede hoejgaard Juniormester
21. september 2006 - 18:01 #6
næ men der er jo ingen der lægger et svar...
Avatar billede simonvalter Praktikant
21. september 2006 - 18:32 #7
med lidt respons ville det måske ske ;)
Avatar billede hoejgaard Juniormester
21. september 2006 - 19:11 #8
ja okay..kan godt se nu at jeg skulle ha bedt om et svar...