Avatar billede kimox Nybegynder
10. januar 2006 - 15:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan oprettes intranet?

X Hej eksperter.

Jeg skal have lavet intranet i et firma:

Jeg har en server som allerede virker på alle pcerne i firmaet, på den måde der ligger et fællesdrev og et privat drev i "Denne Computer" Men jeg vil nu gerne have at når de skriver "http://intranet" eller bare "http://localhost" i adresselinjen, så kommer de ind på intranettet, som er en php side som ligger på serveren. Det skal ikke være muligt at se intranettet på andre pcer uden  for firmaets vægge.
Det er en windows maskine-

Er det noget i kan forklare mig hvordan jeg gør?

1. jeg skal hente apache? men noget specielt?
2. jeg skal rette httpd.conf til.. men hvad skal der stå?

og hvad skal der mere gøres ?

Håber meget i vil/kan hjælpe.

mvh
Avatar billede arne_v Ekspert
10. januar 2006 - 16:16 #1
et intranet bliver til intranet hvis firmaets firewall blokerer for
traffik udefra til web serveren

re 1)

du skal vælge version og platform

re 2)

afhænger af hvad den skal gøre
Avatar billede kimox Nybegynder
10. januar 2006 - 22:01 #2
Er ik med i det du skriver? hvordan installeres IIS?
Men det behøves ikke direkte være det navn den får som står oppe over, men er også okay, med dens ip eller pcens navn ..

Som sagt så har de andre pc'er allerede et privat drev som ligger på serveren, og de har et fællesdrev til at dele filer.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. januar 2006 - 22:02 #3
vil du bruge IIS eller Apache ?
Avatar billede kimox Nybegynder
10. januar 2006 - 22:32 #4
For mit vedkommende er det helt lige meget hvad der kommer til at være.. Det eneste der bare skal være mulighed for er PHP og PHPmyAdmin.. Så jeg kan lave det system der nu skal være på intranettet :)
Avatar billede kimox Nybegynder
12. januar 2006 - 13:21 #5
ik meget hjælp.

-lukket-
Avatar billede kimox Nybegynder
12. januar 2006 - 13:21 #6
.