Avatar billede makamakalay Nybegynder
10. januar 2006 - 13:28 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Beskyt hjemmeside med .htacces. Mangler friske øjne. 150 p.

Hej,

jeg har gennemgået denne tutorial ( http://www.webcafe.dk/artikler/apache/htaccesspassword/#htaccess ) men kan ikke helt få det til at virke.
Har lavet de to filer rigtigt, og popup vinduet, hvor login og kode skal skrives kommer da også frem. Jeg kan bare ikke logge ind.

Jeg er sikker på det er stien til "htpasswd" det er galt med...

Når jeg kører det php script giver den mig stien "/customers/mikkeljuhl.dk/mikkeljuhl.dk/httpd.www" Men det har jeg ikke nogle mapper der hedder på mit domæne. Og hvis jeg laver denne mappe virker det ikke.

Så er lidt på bar bund med hvor jeg skal ligge "htpasswd", og hvordan jeg skal linke til den.

Mappen der skal login til er www.mikkeljuhl.dk/palfinger. Her ligger .htacces filen også.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
10. januar 2006 - 13:44 #1
Det der er stien til roden af dit webhotel, de mapper kan du ikke se.

Hvis du vil lægge din .htpasswd fil i din rod, så skriver du bare
/customers/mikkeljuhl.dk/mikkeljuhl.dk/httpd.www/.htpasswd

Og i en undermappe
/customers/mikkeljuhl.dk/mikkeljuhl.dk/httpd.www/undermappe/.htpasswd
Avatar billede amews_aj Nybegynder
10. januar 2006 - 13:45 #2
Placer din .htpasswd yderst, og du skal bruge den første sti jeg angav.
Avatar billede makamakalay Nybegynder
10. januar 2006 - 13:52 #3
Hej,

har prøvet at ligge htpasswd både helt ude i roden og i en mappe. Men jeg kan stadig ikke logge ind?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. januar 2006 - 13:56 #4
Prøv lige at sige
1) Hvad står der i .htaccess og .htpasswd?
2) Hvor ligger de?
Avatar billede makamakalay Nybegynder
10. januar 2006 - 14:02 #5
.htacces, som ligger i www.mikkeljuhl.dk/palfinger, som er den mappe der skal beskyttes:

AuthName "Palfinger Forhandler"
AuthType Basic
AuthUserFile /customers/mikkeljuhl.dk/mikkeljuhl.dk/httpd.www/htpasswd
require valid-user

htpasswd, som ligger helt ude i roden:
blondine:YW0hwd6xZdikE

Har også prøvet andre mapper til htpasswd, som fx www.mikkeljuhl.dk/login/ hvor jeg så i .htaccess har skrevet /login/htpasswd
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. januar 2006 - 14:04 #6
Du har også en .htpasswd i din rod - få lige den fjernet - med mindre det skal gælde for hele dit site
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. januar 2006 - 14:05 #7
Du har også en .htaccess i din rod - få lige den fjernet - med mindre det skal gælde for hele dit site  ...mente jeg
Avatar billede makamakalay Nybegynder
10. januar 2006 - 14:08 #8
hehe. har gjort. det var en fejl
Avatar billede makamakalay Nybegynder
10. januar 2006 - 14:30 #9
Ingen forslag til hvad der kan være galt?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. januar 2006 - 15:13 #10
Umiddelbart ser det korrekt ud. Prøv lige at rette

AuthName "Palfinger Forhandler"

til

AuthName "Palfinger Forhandler xxxx"

så du kan se om det er den rigtige .htaccess fil der udføres.

Din htpasswd ser også rigtig ud - den kan så godt nok ses i en browser, og bør hedde fx: .htpasswd

Ellers burde det virke ;)
Avatar billede makamakalay Nybegynder
10. januar 2006 - 21:25 #11
Hej, har rettet det til .htpasswd.

Også til xxxx, men kan ikke lige se hvor jeg kan se om det er den rigtige .htaccess, der udføres?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. januar 2006 - 21:36 #12
det står i prompten. Og nu kan jeg logge ind på din side  ;)
Avatar billede makamakalay Nybegynder
10. januar 2006 - 21:37 #13
Det virker sgu nu :-) Tak for det! Klasse
Avatar billede makamakalay Nybegynder
10. januar 2006 - 21:39 #14
Hvordan giver jeg dig pointene, Erik? Kom til at trykke afvis, da den stod på pc-help
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. januar 2006 - 21:44 #15
Jeg samler slet ikke på point, tak.
Avatar billede makamakalay Nybegynder
10. januar 2006 - 21:51 #16
Ok, hehe. Men tusind tak for hjælpen!
Avatar billede amews_aj Nybegynder
26. marts 2006 - 13:52 #17
lukketid?
Avatar billede webweaver Praktikant
06. november 2010 - 13:44 #18
Luk tråden!
Avatar billede makamakalay Nybegynder
06. november 2010 - 14:33 #19
ff