Avatar billede bernerdk Nybegynder
26. april 2001 - 11:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får man tooltip til at virke?

jeg kan ikke få tooltip til at virke i Director? jeg kan sagtens trække funktionen ind på en sprite, men der sker ingenting når jeg trykker på start og peger med musen.
Avatar billede crunch Nybegynder
26. april 2001 - 16:33 #1
gå ind i:
file > preferences > general > show tooltips
Avatar billede bernerdk Nybegynder
27. april 2001 - 09:43 #2
tooltips virker godt nok i programmet, men det program jeg laver vil ikke vise tooltips, der er problemt.
Avatar billede kanding Nybegynder
03. maj 2001 - 16:10 #3
Hvis det er det tooltip fra Behavior Library, så har jeg hørt om flere som ikke kan få det til at virke. Jeg har ikke prøvet det selv. Hvis du laver et field og kalder \"helptxt\" og placerer det i fx. sprite kanal 120. Derefter går du til denne side: http://www.kanding.dk/toolscrp.html
og kopierer alt fra toppen og til end getPropertyDescriptionList

Lav en ny behavior og paste det kopierede script ind i den. Træk scriptet over på den ting som skal have et tooltip og udfyld dialogboxen med de relevante oplysninger. Scriptet er gammelt, men burde stadig virke. Hvis ikke så giv mig lige et kald, så skal jeg rette det til.
Avatar billede bernerdk Nybegynder
04. maj 2001 - 09:52 #4
har løst problemet!!
Avatar billede Himbear Nybegynder
30. oktober 2001 - 13:45 #5
Lukker du ikke spm\'et! Lav et svar og accepter det!
Avatar billede bernerdk Nybegynder
30. oktober 2001 - 15:04 #6
kan desværre ikke huske hvad løsningen var men det virker.