Avatar billede janos Nybegynder
08. januar 2006 - 11:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flere sites på Apache

Jeg har oprettet et website som jeg tester på en lokal Apache server.
I httpd.conf er DocumentRoot og Directory tilrettet således:

DocumentRoot "C:/Programmer/Apache Group/Apache2/htdocs/websted"

<Directory "C:/Programmer/Apache Group/Apache2/htdocs/websted">

Jeg vil nu gerne oprette endnu et website f.eks. "nywebsted".
Er det muligt at have 2 websites samtidig? og i givet fald hvordan gøres det?

På forhånd tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. januar 2006 - 12:02 #1
ja

det hedder virtual hosts

og er beskrevet i docs
Avatar billede arne_v Ekspert
08. januar 2006 - 12:02 #2
Avatar billede janos Nybegynder
08. januar 2006 - 12:38 #3
Hej Arne - du har fuldstændig ret. Var lidt i tvivl om det var det der skulle bruges i dette tilfælde, idet de fleste eksempler gik på servere placeret på et webhotel.
Men har nu fået det til at køre :-)

Smid et svar så du kan få dine velfortjente point.

Endnu en gang tak.
Avatar billede janos Nybegynder
08. januar 2006 - 12:43 #4
hmm det vil sige - når jeg åbner mit gamle website i dreamweaver og vil åbne dette i min browser åbner den min index-side på mit nye websted!!?? ved du hvorfor den gør det? Den burde vel selv kunne finde ud af, hvilket websted jeg aktuelt arbejder i?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. januar 2006 - 15:06 #5
jeg har aldrig arbejdet med dreamweaver så jeg ved ikke hvordan den fungerer

men et svar for virtual host