Avatar billede mayhemark Nybegynder
07. januar 2006 - 16:52 Der er 1 kommentar

Trådløst internet ustabilt

Hej alle

Har siddet og slidt i nogle timer med at få kærestens internet op at køre, men kan simpelthen ikke. Det er en rimelig ny bærbar computer med et trådløst internetstik i. Lige pt er den på nettet, men den hopper af og på hele tiden. Hver gang den hopper af, kan jeg gå ind under "egenskaber for trådløst netværksforbindelse" og vælge "brug windows til at konfigurere det trådløse netbærk." Så virker det lidt igen, men kun for en stund. Er der nogen der kan hjælpe med det? Bare spørg ind til det, hvis der er nogle oplysninger der mangler.

Da min viden på det her er begrænset, så vil jeg lige give nogle oplysninger som måske kan være til hjælp.
Det er ved TDC, der bliver brugt en 128-bit sikkerheds WEP noget, det er et nyt Belkin netværkskort, dhcp er aktiveret (hva det end er), "netværksgodkendelse = åben | datakryptering = WEP"
EAP-type = chipkort ellerandet certifikat" og der er valgt, under avanceret "netværk der skal oprettes forbindelse til: alle tilgængelige netværk (adgangspunkt foretrækkes"
Ved ik om det er en hjælp, men det er lige diverse oplysninger jeg kan læse mig til, hvor noget af det måske er problemet.

På forhånd tak for hjælpen :)

Rasmus
Avatar billede sharkman Nybegynder
08. januar 2006 - 00:11 #1
Du skriver ikke noget om evt. firewall og antivirus-program..

Prøv evt. at hente TDC's Netsupport og lade dette program checke opsætning og forbindelse. Du finder det her:
http://kundeservice.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_ks_ns