Avatar billede Rauff Juniormester
06. januar 2006 - 22:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Jeg får en fejlmeddelse når jeg starter maskinen.

Når jeg starter Windows XP Home kommer der følgende fejlmeddelelse "Der er ingen diskette i drevet. Indsæt en diskette i drev.", jeg kan trykke annuller 1-2 gange og så kommer jeg videre.
Jeg har ingen diskette drev på maskinen så hvordan får jeg zoneaarm til at lade være med at give denne meddelelse ??

Det er zoneAlarm der giver beskeden, for hvis jeg slår ZoneAlarm fra, så den ikke aut. starter ved opstart af maskine, får jeg IKKE fejlmeddelelsen.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
06. januar 2006 - 22:48 #1
Hvis du på et tidspunkt har kørt et program fra floppy drev, så husker Zonealarm det, som om det stadigvæk ligger på floppy, og det gør det tydeligvis ikke mere. Hvis du kan finde det program, og slette det i Zonealarms programtilladelser, vil den holde op med at spørge. Hvis programmet ligger på maskinen nu, vil den sikkert spørge om tilladelse igen, og det kan du jo roligt giv det.
Avatar billede Rauff Juniormester
08. januar 2006 - 09:23 #2
Da der aldrig har været et floppy drev i maskine, har jeg med sikkerhed ikke kørt noget fra et floppy drev.
Jeg har prøvet at afinstaller og installer igen ude af det hjalp, så umiddelbart må det være en eller anden form for indstilling i ZoneAlarm, da fejlen komme med det samme jeg geninstaller ZoneAlarm igen (og der er listen over programmer jo helt "ren".

I [MSConfig][Start] er alt slået fra på nær trådløs mus/tasteratur, AVG virus ZoneAlarm, Dit.exe og nvcpl.dll (de 2 sidste ved jeg ikke hvad er).

Men jeg får stadig samme fejl, og jeg kan se, at ZoneAlarm ikke starter inden jeg klikker annuller til fejle.

Kan I se hvor fejlen ligger ?
08. januar 2006 - 11:25 #3
Selv programmer instaleret vha CD ka' finde på at skrive "isæt venlist diskette..."
08. januar 2006 - 11:26 #4
Nu kender jeg ikke specielt Zonealarm - men som <forevernewbie> skriver check ZoneAlarm indstilninger/programtilladelser...
Avatar billede Rauff Juniormester
08. januar 2006 - 14:42 #5
Efter at jeg har reinstalleret ZoneAlarm er der ingen programmer der er blokeret under [Program control][programs].

Der er følgende programmer registreret under [programs]:
- Application Layer Gateway Service (C:\windows\system32\alg.exe)
- AVG e-mail Scanner
- AVG Update download
Generic Host Process for Win32 Service (C:\windows\system32\svchost.exe)
- Internet explorer
- Outlook Express
- Zone Labs Client
Avatar billede Rauff Juniormester
02. marts 2010 - 17:05 #6
Lukket