Avatar billede softe Nybegynder
06. januar 2006 - 16:58 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Webmail - mit eget hos cliche?

Hej eksperter,

Jeg har for nyligt købt både domæne og webhotel hos cliche.dk . Indtil videre har jeg været fuldt tilfredse med dem, og vil generelt anbefale dem - der er jo også billigt!

Men men... til dagligt arbejder jeg i en spam-bekæmper-virksomhed som arbejder med hostede løsninger, og derfor skulle der ikke være noget i vejen for at jeg fik scannet min egen e-mail. Derfor satte jeg mit domæne op til scanning, fik oprettet 2 nye mx records hos cliche, og så gik scanningen ellers igang.

Men derefter virker min webmail hos cliche ikke.

Logisk nok skrev jeg til Deres support og fik dette konkrete svar:
____________________________________________________________
Hej Søren

Det er fodi du har fået lavet et MX pegning af din mail.
Når man får gjort dette, kan du ikke længerer benytte vores webmaile, da MX delen ikke peger på Cliche.

Venlig hilsen
Support
Cliche.dk A/S
____________________________________________________________

Fair and square - why blame them if that how the shit works! Jeg bruger selvfølgelig et mail program privat, men når jeg er på farten er det altid rart lige at kunne tjekke mail!

Så mit spørgsmål til Jer er... Hvordan laver jeg min egen web-mail når jeg er hostet ved cliche, og ikke har min egen web/mail server?

På forhånd tak :)

/Søren
Avatar billede softe Nybegynder
06. januar 2006 - 16:59 #1
hovsa... jeg har forøvrigt php og mysql tilknyttet til mit domæne :)

Den der har den bedste løsning kommer jeg forøvrigt nok til at bede implementere det. Jeg er en nørd til php - i den dumme betydning ;)
Avatar billede ttopholm Nybegynder
06. januar 2006 - 17:15 #2
tjek den her: uebimiau.org
Avatar billede softe Nybegynder
06. januar 2006 - 17:46 #3
ttopholm
Det gik ellers lige så godt...
http://www.sorent.dk/webmail/process.php
Avatar billede ttopholm Nybegynder
06. januar 2006 - 18:06 #4
hvad er det.... få bare login
Avatar billede softe Nybegynder
06. januar 2006 - 18:36 #5
ERROR (2): fsockopen(): unable to connect to localhost:110 (/webmail/inc/class.uebimiau_mail.php:78)

Det er den fejl jeg får
Avatar billede ttopholm Nybegynder
06. januar 2006 - 19:37 #6
Det ser ud til at cliche ikke har sin mailserver på samme server, så du skal finde ip'en/adressen til mailserveren
Avatar billede softe Nybegynder
06. januar 2006 - 19:39 #7
Hehe, og hvordan finder nørden Søren ud af det?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
06. januar 2006 - 19:50 #8
hvad pop3-server bruger du til a hente din mail med..
Avatar billede softe Nybegynder
06. januar 2006 - 20:01 #9
Okay - den kunne jeg godt finde, hvad skal jeg så med den ip?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
06. januar 2006 - 21:02 #10
Du skal i filen inc/config.php

Og læs lige den igennem, meget forklarende egentlig..

Der kan du udfylde pop3 server, og alle andre ting.
Avatar billede softe Nybegynder
07. januar 2006 - 09:23 #11
Jeg er ikke så skarp til det her opsætning - har prøvet at rode med det :)

ttopholm - Hvis du adder mig til messenger på soren_therkelsen(at)hotmail.com, så sender jeg dig login oplysninger til serveren. Så kan du sætte scriptet op for mig?
Avatar billede softe Nybegynder
22. september 2006 - 15:17 #12
ttopholm - sender du et svar så jeg kan få det lukket?
Avatar billede softe Nybegynder
04. oktober 2006 - 14:27 #13
Well - jeg lukker