Avatar billede hsito Nybegynder
05. januar 2006 - 02:27 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Er det mulig at få Wave filer til at fylde mindre?

Avatar billede halifax Nybegynder
05. januar 2006 - 03:21 #1
Det er kun muligt ved at pakke dem med et pakkeprogram, Winzip el. lign., men det er jo ikke så meget ved, hvis de skal bruges som wav format.

Eneste mulighed for at formindske filstørrelsen til noget brugbart er at konmvertere til et andet format som mp3 eller wma - kan gøres med Media Playeren.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. januar 2006 - 07:48 #2
Du kan også konvertere den til en anden wave fil, men hvis du konvertere ned 16 bit til 8 bit eller 44KHz til 22KHz bliver lyden også hørbart ringere.
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
05. januar 2006 - 09:49 #3
Dette gratis program kan komprimere til forskellige
lydformater. Prøv at se om det er noget du kan bruge.

Jeg har selv komprimeret WAV-filer (konverteret dem til mp3),
så de fylder MEGET mindre!

http://audacity.sourceforge.net/
Avatar billede hsito Nybegynder
06. januar 2006 - 01:32 #4
Tak Ska I ha...
Point bliver delt men.. det forstår i nok...