Avatar billede trp79 Nybegynder
04. januar 2006 - 20:35 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

ny udbyder - hvad bør jeg vælge

Hejsa
Jeg har pt. TDC men har været ved at regne lidt på det - det er for dyrt. Jeg er TDC taletid med bredbånd. 5 timers tale i fastnet pr. mdr, samt 1024/128. Det koster årligt 12*528 = 6588 (+ 240 til vis nummer og 2 andre produkter jeg ikke bruger).

Jeg kan se at Cybercity har kan give mig fri fastnet telefoni og 3072/128(opgraderes til 4mbit/256 nu her) for 12*528 = 6336. Der er gratis oprettelse.

Tele2 kan give fri fastnet telefoni og 4092/768 til 12*649 = 7788. De to første måneder er dog gratis, og ligeså er oprettelsen.

Er der nogen der kan tilråde mig noget andet eller sige godt skidt om de to alternativer jeg har fundet? Jeg bor på amager, hvis det har noget at sige.

Et krav er en større upload end den jeg har nu (128), da det er et marridt at sende billeder - yderligere kunne jeg godt finde på at hoste min hjemmeside selv - den har ikke mange besøg, men det var rart hvis linien kunne klare at vise billeder og dens slags...
Pris: lad os sige maks 650 kr/mdr for internet og fri fastnet tlf.

På forhånd tak, mvh
Torben
Avatar billede kenp Novice
04. januar 2006 - 20:57 #1
hvis du skal have mulighed for a tkøre bare lidt hjemmefra så ville jeg vælge den sidste altså tele2
Avatar billede japping Nybegynder
05. januar 2006 - 13:07 #2
Jeg har en 2Mbit med telefoni hos CC. Jeg er meget tilfreds med de kr 150,- jeg sparer i forhold til at have telefoni hos TDC. Ydermere har CC bedre support end TDC har i dag. Eneste ulemper er at man:
1) kun har ét telefonstik som standard - men jeg har trødløs telefon. Ellers skal der bare byttes om på et par ledninger og vupti så virker alle stik igen.
2) Hvis strømmen går i huset skal modem slukkes og tændes igen for at virke
Avatar billede trp79 Nybegynder
06. januar 2006 - 18:18 #3
Tak for hjælpen til jer begge - jeg tror jeg vælge Cybercity, da jeg har dårlige erfaringer med tele2mobil. Og så forsætter jeg istedet med at hoste mit website ude i byen...
Avatar billede dyrbye Praktikant
06. februar 2006 - 09:37 #4
Japping - er det muligt at få at vide hvilke ledninger der skal ombyttes for at alle telefoner virker når man har cybercity?
Avatar billede kenp Novice
06. februar 2006 - 09:42 #5
dyrbye -> det er ikke så svært.. kræver blot at du åbner stikket også ser hvilken farve din adsl køre på.. (nok blå og rød) også kan du sløjfe dem videre på en anden farve (gul brun) men så skal du lige hsuke at du skal rundt i alle telefon stik også sætte dem til at køre på de farver du har valgt i stedet for)

Det var sådan jeg gjore på min tdc forbindelse og princippet er det samme hos CC.
Avatar billede dyrbye Praktikant
06. februar 2006 - 09:45 #6
Takker for svaret