Avatar billede frisch Nybegynder
04. januar 2006 - 17:18 Der er 2 kommentarer

ADSL router og Accesspoint

Hej,

Jeg har netop købt et accesspoint af modellen DWL-900AP+ og jeg har i forvejen ADSL fra Cybercity med en Zyxel P2602R. Min idé med accesspoint er naturligvis at få forbindelsen til internettet til at være trådløs, sådan at jeg kan flytte rundt på min bærbare computer som det passer mig, og stadig være på nettet.

Jeg har dog problemer med opsætningen. Jeg kan godt få min computer til at snakke sammen med mit accesspoint trådløst, men jeg kan ikke få accesspointet og routeren til at arbejde sådan, således at jeg kan komme på nettet.

Som jeg har forstået det skal jeg connecte accesspoint og router med et straight-trough RJ45 kabel og ikke et crossed... er det korrekt?

Hvad gør jeg for at få internetforbindelsen sendt videre gennem mit accesspoint?

Og et lille tillægsspørgsmål: Er det vanskeligt at få tilstrækkelig sikkerhed når først internetforbindelsen er oppe og køre. Altså spærre for uvedkommende.

På forhånd tak for svaret!
Avatar billede kenp Novice
04. januar 2006 - 20:50 #1
næææ det er skam ikke svært.. men det lyder som om at du ikke er begyndt på manualen nednu.. for den plejer at være fyldestgørende fra d-link.
Avatar billede heg Nybegynder
06. januar 2006 - 19:19 #2
hvad mener du med at compen kan snakke med access-pointet ?