Avatar billede msroemer Nybegynder
04. januar 2006 - 14:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Medion bærbar slukker ved installation af XP

Jeg har en Medion bærbar, der slukker umotiveret (forskelligt sted hver gang) ved installation af XP. Jeg har prøvet at ligge installationsfilerne på HD, men uden noget positivt resultat. Er der nogle der har en god ide???
Avatar billede donby Nybegynder
04. januar 2006 - 21:37 #1
så vidt jeg husker er der tlf support på medion computere et år eller 2 efter køb.. har du prøvet at ringe til dem??
Avatar billede msroemer Nybegynder
05. januar 2006 - 12:02 #2
Jo, jeg har prøvet at ringe til dem, men de vil bare have mig til at formatere harddisken og installere recover cd'en. Harddisken er formateret adskellige gange og da jeg vil have XP pro på, nytter det ikke at installere Recover cd'en med XP home. Det ender jo desværre nok med en reparation, da garantien udløber her til februar... hmm
Avatar billede donby Nybegynder
05. januar 2006 - 12:48 #3
jeg har haft min egen medion sendt ind 1 gang.. sendte den mandag, havde den igen torsdag, så det gik da rimeligt stærkt..

når du prøver at formatere, booter du så fra win cd?? vælger du ntfs som fil system?? har du prøvet under install at slette partitionerne og oprette nye??
Avatar billede msroemer Nybegynder
05. januar 2006 - 14:42 #4
Jeg har både lavet fat partition fra fdisk og NTFS fra cd'en. Partitionerne er blevet slettet og lavet flere gange ;-)
Jeg tror bare at jeg sender den ind til dem, så må vi jo se hvad der sker. Jeg har en lille mistanke om at det kan være en ram fejl, men jeg kan ikke begribe hvor de har gemt dem. Jeg ville ellers lige prøve at skifte dem ud.
Avatar billede donby Nybegynder
05. januar 2006 - 14:48 #5
brug ntfs, ikke fat32, det er forældet
Avatar billede msroemer Nybegynder
09. januar 2006 - 12:24 #6
Jeg tror jeg lukker og slukker her. Den kan sagtens installere XP Home fra recovery cd'en??? mystisk, men måske bare typisk Medion!!!
Tak for din interesse Donby......................