Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2006 - 14:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tjekke en HJT?

Jeg fik renset den bærbare for en måneds tid siden, og nu er turen så kommet til den stationære. :)

Nogen der ku tænke sig at tjekke om den er inficeret?
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2006 - 14:53 #1
her er den:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Programmer imod snavs\ewido security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer imod snavs\Kerio - Ildmur\Personal Firewall 4\kpf4ss.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer imod snavs\Kerio - Ildmur\Personal Firewall 4\kpf4gui.exe
C:\Program Files\MusicMatch\MusicMatch Jukebox\mmtask.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer imod snavs\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer imod snavs\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Program Files\Winamp\Winamp.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\System32\taskmgr.exe
C:\Documents and Settings\Morten Overgaard\Desktop\Hijackthis\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.scandis-kol.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.couldnotfind.com/search_page.html?&account_id=132047
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer imod snavs\SpywareGuard\dlprotect.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [mmtask] c:\Program Files\MusicMatch\MusicMatch Jukebox\mmtask.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer imod snavs\SpywareGuard\sgmain.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer imod snavs\ewido security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: Kerio Personal Firewall 4 (KPF4) - Kerio Technologies - C:\Programmer imod snavs\Kerio - Ildmur\Personal Firewall 4\kpf4ss.exe
O23 - Service: LexBce Server (LexBceS) - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2006 - 14:54 #2
avg er et antvirusprogram, forresten
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. januar 2006 - 15:14 #3
Loggen er næsten ren.

Fix disse 2 i HiJackThis.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.couldnotfind.com/search_page.html?&account_id=132047
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot

Genstart og lav en ny log.

Hvis begge linier nu er væk behøver du ikke lægge en ny log. Så er den ren.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2006 - 16:41 #4
ok, tak skal du ha. lav et svar, så får du fluks nogen point :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. januar 2006 - 21:02 #5
Ok, her er svaret *s*
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2006 - 22:59 #6
here u go mate, og godt nytår
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. januar 2006 - 23:55 #7
Takker for point og i lige måde :)