Avatar billede koden Novice
02. januar 2006 - 20:31 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Billede er sløret på ny fladskærm

Jeg har købt en samsung 913N der kan køre 1280x1024.

Men jeg synes bogstaver står lidt sløret (nogen af bogstaverne?), og skrivebordet fylder lidt mere end til kanten, så der mangler en anelse af ikonerne.

Den har lavet en auto adjust, så det burde vel være ok.

Mit grafikkort er et Nivida vanta/vanta LT (MS corporation)og min pc er en 800 mhz compaq.

Nogen ideer ?? :-)
Avatar billede koden Novice
02. januar 2006 - 20:33 #1
Jeg har også et Matrox G2+ MILP grafikkort. Er det bedre???
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. januar 2006 - 20:35 #2
hvilken opdaterings hastighed køre du med. Optimalt på LCD er 60Hz.
Avatar billede screem_brille Novice
02. januar 2006 - 20:35 #3
hvilken opdaterings frekvns kører du med ? (normalt skal den stå til 60Hz)
Avatar billede jokkejensen Novice
02. januar 2006 - 20:36 #4
Nej det er et fedt til visning af et windows skrivebord...

Husker du at køre i MAX opløsning, de 1280x1024 ? og gerne 60 hertz..

Du kan jo manuelt indstille så iconerne kommer ind og passe ved at bruge det panel umiddelbart under skærmen..
Avatar billede jokkejensen Novice
02. januar 2006 - 20:37 #5
sorry jamens og SB, ikke for at lyde som en papegøje :), men havde ikke lige set i skrev..
Avatar billede screem_brille Novice
02. januar 2006 - 20:41 #6
james_t_dk, denne gang var vi helt enige ;)

Jokkejensen det går nok, nu kan spørger da ikek være i tvivl om vi mener den bør stå til 60hz *G*
Avatar billede koden Novice
02. januar 2006 - 20:43 #7
den står i 60 Hz
Avatar billede koden Novice
02. januar 2006 - 20:49 #8
jokkejensen: ja selvfølgelig med hensyn til just. :-))
Avatar billede koden Novice
02. januar 2006 - 20:51 #9
Måske sidder jeg for tæt??? 40-50 cm fra en 19" ?
Avatar billede koden Novice
02. januar 2006 - 20:53 #10
driveren har jeg prøvet at opdatere med win update, men den siger den ikke har en bedre end den installerede.
Avatar billede c-holst Novice
02. januar 2006 - 21:52 #11
prøv at justere på farvedybden under egenskaber-instillinger

Det, at skærmen er ud over billedet, kan du sikkert justere i skærmens menusystem

------------------------------------------
find din driver til nvidiakortet frem

genstart i fejlsikret (f8 under boot)
afinstaller driveren under tilføj fjer...
slet evt kortet i enhedshåndteringen

genstart normalt og installer den driver du ønsker at bruge
Avatar billede screem_brille Novice
02. januar 2006 - 21:54 #12
c-holst hvad skulle det have af betydning hvilken farve dybde man bruger ? ( grunden til jeg spørg er at jeg aldrig har set det som fejl dengang jeg var monitor tekniker, og har ret svært ved at se forbindelsen mellem de 2 ting) *S*
Avatar billede screem_brille Novice
02. januar 2006 - 23:56 #13
james_t_dk har lige brug for din mening her ;) http://exp.dk/spm/676299

Sorry for spam.
Avatar billede c-holst Novice
03. januar 2006 - 10:09 #14
Angående farvedybden. Den fladskærm jeg sad ved i aftes ser ikke særlig godt ud når den står på 16 bit, men pæn ud når den står på 32 bit, hvilket egentligt undrer mig en hel del. Derfor postede jeg det forslag.

Det andet ville jeg bare prøve, for at være sikker på, at den sag var i orden

har også selv haft et nvidia vanta kort i en maskine, og det var ikke særligt gode venner med windows xp, så måske er der noget der.
Avatar billede c-holst Novice
10. juli 2006 - 22:43 #15
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten
Avatar billede koden Novice
11. juli 2006 - 13:15 #16
sorry... nej ikke brug for mere.
Send bare nogle svar..
Avatar billede c-holst Novice
11. juli 2006 - 13:42 #17
hvis jeg har været til nogen hjælp:-)
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 17:07 #18
brug for mere hjælp ?
Avatar billede koden Novice
30. januar 2008 - 08:47 #19
Gammel sag. jeg lukker den. Vil nogen have point så svar senest i dag...
Avatar billede c-holst Novice
30. januar 2008 - 14:29 #20
hvis jeg har været til nogen hjælp.

håber ikke du har kørt med sløret skærm i alle disse år:-)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. januar 2008 - 19:46 #21
svar, hvad endte det med?
Avatar billede koden Novice
30. januar 2008 - 21:12 #22
ny pc :-)