Avatar billede phillips Nybegynder
02. januar 2006 - 16:07 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

PBS alternativ

Hej Alle.

Er der nogen, der kender til danske/skandinaviske/europæiske betalingsformidlere (foretrækker dem i nævnte rækkefølge), der tilbyder indløsning af VISA (og gerne andre kort) på en webshop - udover PBS?
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
02. januar 2006 - 16:17 #1
jeg er ikke sikker på at du kan undgå PBS. ihvertfald ikke hvis du skal tilbyde dankort betalinger.

Normalt indgår man en aftale med en betalingsformidler (typisk DIBS herhjemme eller Bibit.com på europæisk plan).

Derudover mener jeg også man skal have aftale med de kortudbydere, hvis kort man vil understøtte, hvor PBS  håndtere VISA og EuroCard herhjemme (bankerne har MasterCard).
Avatar billede phillips Nybegynder
02. januar 2006 - 16:22 #2
Det er ikke nødvendigt med Dankort og PBS har jo ikke et decideret monopol, så derfor gik jeg ud fra, at der eksisterer lignende udbydere.

Kan DIBS og bibit.com anvendes udenom PBS?
Avatar billede miss-g Seniormester
03. januar 2006 - 04:59 #3
Hvis man skal kunne modtage betalinger over internettet skal PBS med i billede. Du skal nemlig have en såkaldt indløsningsaftale. Man bliver tjekket rimelig grundigt at man nu har forskellige oplysninger på sit site, som f.eks. oplysning om fortrydelsesret, leveringsbetingelser, firmaet navn og adresse osv.

Alternativt kan man måske overveje betaling via SMS, der må man max modtage 30,- kr. pr. sms. Så skal der dog en SMS gateway på, og den koster vist 5.000 kr. i opstart. PBS koster 1.000,- i oprettelse, og så løbende vist 30 øre pr. transauktion og x antal kr. 1 gang årligt.

De kan kræve en bankgaranti hvis du er et nystartet firma.

Vi har selv lige været det hele i gennem med godkendelse hos DIBS og derefter hos PBS...
Avatar billede miss-g Seniormester
03. januar 2006 - 05:11 #4
Du kan undgå pbs hvis du laver en kvittering pr. e-mail hvor du oplyser dine bankoplysninger, så folk manuelt skal inbetale.

Eller hvis du sender en faktura med posten eller via internettet.

Vil jeg tro...
Avatar billede phillips Nybegynder
03. januar 2006 - 09:46 #5
Hej miss-g. Tak for svarene, men alt det ved jeg godt. Mit oprindelige spørgsmål var dog om, der var alternativer til PBS her i Danmark, Skandinavien eller Europa, hvis man ønsker at modtage VISA.

I øvrigt er der ingen, der siger, at man SKAL have en indløsningsaftale hos PBS - det ville være konkurrenceforvridende ;)
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
03. januar 2006 - 09:54 #6
Hvis du skal have en indløsningsaftale i danmark, så er jeg ret sikker på at du SKAL have det hos PBS, da det er dem der er kortformidler i DK for de fleste kort...

Alternativt skal du have fat i en bank/finansiel institution i udlandet, som håndterer VISA  m. m.
Avatar billede phillips Nybegynder
03. januar 2006 - 10:19 #7
Så der findes ikke en europæisk pendant til f.eks. https://www.2checkout.com?
Avatar billede triple-x Nybegynder
03. januar 2006 - 14:35 #8
det kunne være du kunne få noget ud af denne tråd på amino.
http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=1825&pageNo=1#14616

Evt opret dig som bruger og spørg indtil de spørgsmål du har.
Avatar billede phillips Nybegynder
03. januar 2006 - 14:41 #9
Triple X: Det var lige det jeg ledte efter - svar, tak :)
Avatar billede triple-x Nybegynder
03. januar 2006 - 14:45 #10
Det var så lidt, held og lykke med det.

Deler gerne point med de andre, hvis andre gerne vil have for deres indsats.
Avatar billede phillips Nybegynder
03. januar 2006 - 14:46 #11
Jeg giver lige fsconsult.dk en chance til også at ligge et svar :)
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
03. januar 2006 - 14:48 #12
tak, men det var triple-x der kom med det brugbare svar ...
Avatar billede phillips Nybegynder
03. januar 2006 - 14:49 #13
Bare i orden...