Avatar billede rafix Nybegynder
02. januar 2006 - 11:25 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan animere man en linie?

Hej,
Jeg har problemer med at animere en linie som skal lave en firkant med start som en prik. Hvordan gøres dette?

Jeg vil helst ungå at skulle maske mig ud af det.

Håber nogen kan hjælpe
Avatar billede barklund Nybegynder
02. januar 2006 - 11:30 #1
Det nemmeste er sådan set nok at scripte det. Men du kan også lave det med motion tweens, en line på hver sit lag med hver sin tween fra meget kort til lidt længere linjestykke.
Avatar billede rafix Nybegynder
02. januar 2006 - 12:09 #2
Min netforbindelse har lige været nede.. sorry..
det ville være super hvis der er en metode at scripte sig ud af det. Hvis stregen ekspelvis skal ende med at være 800 (width) og 300 (height). Kan du hjælpe med et sådan script.
Avatar billede barklund Nybegynder
02. januar 2006 - 12:39 #3
Der er så vidt jeg ved ikke sådanne metoder, men jeg kunne forholdsvist nemt lave en stregtegnerklasse, der benytter en tween til at tegne med. Det kunne laves ret nydeligt. Så kan man endda sætte easing og andre lækre ting på :)
Avatar billede rafix Nybegynder
02. januar 2006 - 12:52 #4
hvis du kan det vil jeg være absolut lykkelig :)
Avatar billede barklund Nybegynder
02. januar 2006 - 17:06 #5
Noget i denne stil - klasserne er lidt omfattende, men de kan også lidt mere end blot dette:

http://actionscript.dk/eksperten/EaseDrawing/

:)

--
Morten Barklund
Avatar billede rafix Nybegynder
02. januar 2006 - 18:20 #6
Det er jo helt vildt!.. Havde ingen anelse at det ville være så kompliceret - Får sgu helt dårlig samvittighed.. Det ser spændende ud og jeg vil prøve at tage fat på det som det første i morgen - Super vildt!.. Tusind tak :)

Husk lige at smide et svar..
Avatar billede barklund Nybegynder
02. januar 2006 - 18:34 #7
Det kunne være lavet meget simplere. Men ved at bruge tweenklassen og en generel polygon-klasse, kan den lige pludselig mange andre ting end firkanter - og tegne på mange andre måder :)
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2006 - 19:46 #8
Barklund - er den side lavet i Perl? PHP? (Jeg gætter på Perl)
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2006 - 19:47 #9
Hvordan får du den til at vise indholdet af en mappe?
Avatar billede barklund Nybegynder
03. januar 2006 - 09:25 #10
hf2ke, eh - det er en standard apache directory-index? Den er hverken lavet i PHP eller Perl :)
Avatar billede rafix Nybegynder
03. januar 2006 - 12:16 #11
Barklund.. Den er pænt vild :).. Må indrømme at jeg har lidt problemer med at forstå tween og polygonklasserne, men fla filen forstår jeg rimelig og har fundet ud af at ændre de forskellige parametre som farve, stroke, placering mm..

Tak igen og husk at ligge et svar så jeg kan give dig point!
Avatar billede barklund Nybegynder
03. januar 2006 - 12:22 #12
Helt fint :)
Avatar billede barklund Nybegynder
03. januar 2006 - 13:44 #13
Tark for points :)