Avatar billede jmc Nybegynder
01. januar 2006 - 22:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

søgemaskineoptimering

Er der nogle har en ide om hvad det er som SITEW0RKS CLIENTB00STER gør?

Jeg troede ikke at det var noget man kunne købe som software men mere en serviceydelse som handler om at vejlede i forhold til opsætning af en side med indhold osv.

http://www .siteworks.dk/sw/frontend/show.asp?parent=69901&menu_parent=69783&layout=1
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. januar 2006 - 22:35 #1
Deter grundlæggende et CMS system, der påstås at være søgemaskineoptimeret. præcist hvad dette betyder er de ikke meget for at komme ud med, det er jo det de lever af, så jeg kan ikke forholde mig til teknikken.

Et CMS system er en løsning hvor dit design udgør en slags template og indholdet så placeres i en database som elementer. CMS er godt til folk der ikke kan lave html og gerne vil have et site de selv kan udvide indholdsmæssigt. Der findes masser af CMS systemer både gratis og købe. Du kan få gratis CMS systemer derer rigtig gode og også optimeret til søgemaskiner
Avatar billede moskjaer Nybegynder
02. januar 2006 - 08:26 #2
Når de siger at et CMS-system er søgemaskineoptimereret, så er det givetvis opbygget sådan, at det er lettere for Google at indeksere siden. Et CMS-system kan aldrig hjælpe dig 100% med de ekstra ting som er nødvendige for at opnå en bedre placering, som f.eks. kvalificerede links til din side
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. januar 2006 - 08:40 #3
I teorien er jeg enig med moskjaer, men i dette tilfælde har jeg bemærket to ting.

1. Deres URL'ler ser ikke specielt søgemaskinevenlige ud
2. navnet clientbooster leder mere tankerne hend på en "internt" link system mellem de sites der er på systemet.

Ved et kort gennemsyn er det ikke lykkedes mig at se hvad der skulle gøre deres løsning mere søgemaskine venlig en andre CMS systemer
Avatar billede jmc Nybegynder
02. januar 2006 - 11:04 #4
Tak for svaret buffer ;o)