Avatar billede madmital Nybegynder
31. december 2005 - 09:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

pinout til vga kabel på Compaq V7550

Hey.
Jeg har en Compaq v7550 monitor fra 2002, som efter et indbrud nu mangler sit 15-pin stik (altså i grafikkort-enden). Jeg har et andet stik med kabel liggende, men mangler info om hvilke forbindelser, der hører til hvilke pins.
Nogen der har farvekode pinout til denne monitor (eller til Compaq/HP standard, hvis der findes en sådan).

Jeg har flg farver i kablet:
Hvid, blå, lyserød (tykke)
Sort, hvid, brun, gul, grøn, orange (tynde)

Takker på forhånd.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. december 2005 - 09:33 #1
Du kan hente en service manual til produktet her: http://www.eserviceinfo.com/download.php?fileid=6074
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. december 2005 - 09:37 #2
På side 8 kan du se ben forbindelserne desvære er der ikke farver på ledningerne.
Men på side 31 er der et diagram, så du kan finde de rigtige farver.

En skærm kan give nogle slemme stød, også selv om at der er slukket for strømmen, så pas på dig selv når du piller bagparten af!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. december 2005 - 09:46 #3
RG = Red Ground = 6
R = Red Video = 1
GG = Green Ground = 7
G = Green Video = 2
BG = Blue Ground = 8
B = Blue Video =3

H = 13
V = 14
5V = 9
SG = 4, 5, 11
SDA = 12
SCL = 15
O/R = ??
Avatar billede madmital Nybegynder
31. december 2005 - 11:51 #4
1000 tak!
Jeg har selv ledt som en gal....med tydeligvis ikke godt nok.
Takker igen og skal nok passe på højspændingen...men der har ikke været strøm på den i et års tid efterhånde, så mon ikke den er afladet :-)
Godt nytår, james_t_dk!!