Avatar billede mstorgaard Praktikant
30. december 2005 - 20:45 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

Windows vil ikke starte op i andet end fejlsikret tilstand

Jeg har lige fået installeret det nye MX5000 desktop og fået installeret et Creative Lydkort.

Nu er problemet bare at den ikke vil starte op i almindelig Windows mere. Når jeg prøver at starte op på den normale måde går den i stå lige efter den har loadet Windows, altså der hvor der burde komme en blå skærm kommer der en sort skærm, som ikke kommer videre.

Den kan sagtens køre i fejlsikret tilstand.

Hvad kan problemet være? Jeg er desperat !
Avatar billede badper Nybegynder
30. december 2005 - 21:19 #1
Har du prøvet at starte windows op i windows sidste kendte fuktion, hvor den kørte ok det vil sige der hvor du kan vælge fejlsikret tilstand! går udfra at du har win XP!

Mvh
www.privatitsupport.dk
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
30. december 2005 - 21:26 #2
er det ikke bedre at du .. starter op i fejlsikret, fjerne driveren til keyboardet.. for at se om det er den som crasher maskinen.. er det ikke det så er det nok den anden driver.. til lydkortet.
søg efter nye drivere på nettet til dit nye hardware.
Installer 1 ad gangen, og se om det hjælper.
En rigtig god ide er, at fjerne gamle drivere 1.
Og mht. lydkortet, så skal du checke i bios om det er enablet, hvis du før har brugt onboard lyd.

Lav en grundig oprydning 1, og scanddisk, og defragmenter maskinen.
Avatar billede boxer Nybegynder
30. december 2005 - 21:29 #3
Start i fejlsikret. Fjern MX5000. Se om det hjælper.

Ellers starter du i fejlsikret, fjerner det nye lydkort samt evt. andre lydkort i enhedshåndtering. Genstart men gå direkte i BIOS og sørg for at onboard sound er deaktiveret. Forsøg nu at genstarte almindeligt. Opdater først driveren til lydkortet hvis det virker.
Håber det virker :o)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
30. december 2005 - 21:30 #4
okay sorry.. rækkenfølgen er under alt kritik..O)

starter op i fejlsikret, fjerne driveren til keyboardet.. for at se om det er den som crasher maskinen.. er det ikke det så er det nok den anden driver.. til lydkortet.
Pcén starter forhåbentligt op.
Lav en grundig oprydning 1, og scanddisk, og defragmenter maskinen.
En rigtig god ide er, at fjerne gamle drivere 1.
Og mht. lydkortet, så skal du checke i bios om det er enablet, hvis du før har brugt onboard lyd. Og før du installere driveren.
Avatar billede boxer Nybegynder
30. december 2005 - 21:41 #5
Bartfreak -> Jeg havde ikke set dit indlæg da jeg postede mit :o)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
30. december 2005 - 21:43 #6
hey, jeg havde ikke set dit..*G*
jeg kritisere mig selv..
Avatar billede mstorgaard Praktikant
30. december 2005 - 23:31 #7
Jeg fik sgu fikset det med en systemgendannelse, men hvis I gerne vil have nogle point, så opret lige nogle svar hvis I vil have nogle point :)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
30. december 2005 - 23:34 #8
ja fint nok, men har du så installeret de ny drivere til det nye hardware..?
find nye på nettet..
Avatar billede boxer Nybegynder
30. december 2005 - 23:50 #9
Der kommer et svar fra mig :o)

Vent lige til de andre har lagt et svar også.
Avatar billede badper Nybegynder
01. januar 2006 - 21:48 #10
Svar herfra
Avatar billede mstorgaard Praktikant
01. januar 2006 - 22:47 #11
-bartfreak, vil du have nogle point? :)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
01. januar 2006 - 22:51 #12
ok..