Avatar billede dr0zie Nybegynder
29. december 2005 - 15:29 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Muligt at sende fax via ISDN?

Hej jeg har både ISDN og ADSL er det muligt at sende fax fra computeren ved hjælp af en af forbindelserne hvis ja hvad skal der til og hvad gør man for at det skal virke,?
Avatar billede kenp Novice
29. december 2005 - 21:07 #1
Det kræver et ISDN modem eller Alm modem også et fax program.
Avatar billede dr0zie Nybegynder
30. december 2005 - 00:14 #2
Jamen har ISDN hvad gør jeg så`?
Avatar billede kenp Novice
30. december 2005 - 10:32 #3
det som jeg skriver.. skal jo bare sætte dit fax program til at køre på din isdn forbindelse og ikke på din adsl.
Avatar billede dr0zie Nybegynder
30. december 2005 - 13:20 #4
JA men, altså kan man bruge windows det der fax program win xps? i så fald hvad skal man skrive som telefon nr og er det tone eller impulsopkald osv.. Er der ikke en guide et eller andet steD?
Avatar billede kenp Novice
30. december 2005 - 13:33 #5
Aner ikke om man kan bruge det indbygget i XP det har jg aldrig prøvet.

Men ved at det er tone opkald.
Avatar billede raevdal Nybegynder
30. december 2005 - 22:10 #6
--> dr0zie
Hvad har du af modem til at forbinde din PC med telefonnettet?

Det virker fint med det indbyggede fax i XP og så modem.
Når modemmet er installeret i XP så er det et let at sætte faxfunktionene op i kontrolpanelet
Avatar billede dr0zie Nybegynder
31. december 2005 - 17:11 #7
Har isdn med seperat nr også :P
Avatar billede raevdal Nybegynder
01. januar 2006 - 15:14 #8
Det er en god forudsætning at du har ISDN med seperat nummer til din fax.
For at det kommer til at virke skal du have et modem af en eller anden art så din computer kan forbindes til dette fax nummer.

Jeg har selv et analogt modem som tilsluttes den analoge udgang på ISDN NT boksen
Avatar billede dr0zie Nybegynder
01. januar 2006 - 16:55 #9
ER det nødvendigt at have et analog modem ved siden af sin ISDN?
Avatar billede kenp Novice
01. januar 2006 - 17:25 #10
enten analog eller isdn modem som skrevet i første kommentar til dig.
Avatar billede dr0zie Nybegynder
02. januar 2006 - 00:38 #11
OKAy.. Men som sagt tidligere har et ISDN modem som pcen har fundet ved hjælp af plug and play og så har det ISDN modem et seperart telefon nr... HVad gør jeg så herfra... Har været inde i tilbehør - kommunikation og så fax og der står IDSN men når jeg så vil sende en fax  siger den der er fejl eller lign skal jeg ikke sætte ISDNén op på en måde så den ved hvordan den skal sende osv?
Avatar billede kenp Novice
02. januar 2006 - 09:49 #12
jo og det har raevdal beskrevet.
Avatar billede raevdal Nybegynder
02. januar 2006 - 16:51 #13
Hej dr0zie

Ja det må du undskylde .
Jeg havde ganske enkelt ikke forstået at du havde et ISDN modem - fred være med det.

Du skal have det modem sat rigtigt op.
Når det er ISDN bruges ser ikke Tone eller puls - det signaleres som datapakker.
Jeg går ud fra at du ikke har haft modemet til at virke.
Du må derfor ind i modem opsætningen og se om det er som det skal være.

Du skriver ikke noget om hvad det er for et modem du har  -  men der må være en lille handy vejledning der fortæller lidt om hvad der skal kildes ved. Men det er nok noget med Euro ISDN (ETSI) og/eller 64kb pr. kanal. Desuden skal du sandsynligvis sætte MSN nummeret til at være det telefonnummer som faxen skal have.
Se lige om ikke det hjælper - ellers vender du bare tilbage
Avatar billede dr0zie Nybegynder
02. januar 2006 - 18:48 #14
HEjsa prøver lige at lege lidt med det, men det ISDN modem jeg har er et Eicon DIva T/A ISDN modem.. Jeg bruger det pt til at have min anden telefon linje kørende med et seperart nr og så er det nummer jeg vil bruge til fax...
Avatar billede dr0zie Nybegynder
02. januar 2006 - 19:01 #15
og når jeg så har opsat det så godt jeg kan og skriver et dokument og så siger print og så vælger fax kommer der et sted frem hvor jeg skal skrive tel fon nr til fax og mit navn også og bagefter kommer dette frem.. ( www.patrick.servernot.dk/fax.bmp ) HVad gør jeg her?
Avatar billede raevdal Nybegynder
02. januar 2006 - 19:47 #16
Du trykker bare OK
Hvis det ikke virker kan det være der skal stå o for at få en udgående linie - alt efter hvordan dit modem er sat op mht. til udgående datakald
Avatar billede dr0zie Nybegynder
03. januar 2006 - 00:14 #17
Nogle bestemt måde det skal sættes op på og skal det ikke ringe op til en form for central..
Avatar billede raevdal Nybegynder
03. januar 2006 - 12:38 #18
Øhh....
Når man sender en fax så sidder der en fax eller et modem i den anden ende og modtager. De to faxe bliver enige med hinanden om hvordan transmissionen skal være og så er det sådan ser det

MEn når du spørger så har du måske en bagtanke som jeg ikke lige kan gennemskue
Avatar billede dr0zie Nybegynder
03. januar 2006 - 12:48 #19
Nej tænkte bare om det skulle være på samme måde som når man forbandt sig til internettet i gamle dage.. Men åbenbart ikke men kan ikke få det til at virke :( Ingen guide nogle steder?
Avatar billede raevdal Nybegynder
03. januar 2006 - 22:29 #20
Jeg har lige brugt et minut på Google
Jeg tror du må have fat i et analogt modem der understøtter fax. Der er noget der tyder på at Eicon Diva T7A ikke gør det
Læs evt mere her: http://www.eicon.com/support/helpweb/dtadk/PhoneFAQ.htm
Avatar billede dr0zie Nybegynder
04. januar 2006 - 14:20 #21
Ol stener... Det forklarer nok hvorfor det så ikke vil virke...