Avatar billede h_lambert Nybegynder
29. december 2005 - 13:28 Der er 15 kommentarer

Computer lukker ned under spil

Hej

Min bror har for et par måneder siden købt en computer til kontoret. Her i julen ville han lige lægge et par spil ind på den. Når han startede spilelt gik der få sekunder før computeren lukkede ned. Har både prøvet med GTA San Andreas og Rollercoaster Tycoon 3. Efter vi slog automatisk genstart fra stoppede den med at genstarte, men viste blot sort skærm. Vi har prøvet at skifte grafikkort og bundkort, ingen af delene har hjulpet. Når vi prøver at opdatere driver til nyeste fra nvidia eller Asus kan kortet kun vise 4 bit. Kortet er et Asus N6200.

Resten af systemet er:

Pentium4 Prescott 3000MHz, 1MB, 800FSB
Asus P4P800-X, i865PE, FSB800, DDR400
Kingston DDR400, 2x512 MB, CAS 3
Western Digital 360GD, SATA 36,7GB, 10K
Chill-innovation Lownoise 400W strømforsyning

Styresystem Windows XP Pro

Nu kommer Windows med en blå fejlmedeelelse når den sætter sig fast:

http://www.cinemagic.dk/images/banners/screenshot.jpg

Nogen der ved hvad der er galt, eller hvordan jeg kan finde ud af det?

På forhånd tak

Hans Lambert Pedersen
Avatar billede huset Praktikant
29. december 2005 - 14:10 #1
Er det originale spil
Avatar billede huset Praktikant
29. december 2005 - 14:19 #2
Er maskinen tjekke for varme og hvad siger temp?

Er maskinen installere med servicepacks og andre opdates fra MS?

Har du installeret chipset drivers?
Kunne ikke tyde på det da du skriver "Når vi prøver at opdatere driver til nyeste fra nvidia eller Asus kan kortet kun vise 4 bit. Kortet er et Asus N6200."
Avatar billede h_lambert Nybegynder
29. december 2005 - 16:25 #3
chipset drivers? til grafikkortet? Lige nu kører den med den Windows valgte da vi i sin tid instalerede det. Spilet er et vi har lånt, og det virkede hos ham vi har lånt det af. Kan du sende et link til det du mener vi skal installere? drivers etc.

På forhånd tak

Hans Lambert Pedersen
Avatar billede huset Praktikant
30. december 2005 - 09:01 #4
Du skal installere drivers til chipsettet på bundkortet

Du skal installere en driver til grafikkortet. Windows standard er ikke optimal.

Driveren til chipsette finder du på producentens hjemmeside/Asus (arbejde lidt selv)

Driveren til grafikkortet finder du f. eks på https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=27
Avatar billede h_lambert Nybegynder
30. december 2005 - 13:51 #5
Har været ved at lede efter driver til chipsettet, men har ikke kunen finde nogen. Jeg har prøvet at installere en ny driver til grafikkortet. Dette hjælper overhovedet ikke, det er i denne forbindelse den går ned og viser 4 bit.

Nogen der ved hvor jeg henter driver til chipset? Vil det evt hjælpe med en bios opdatering?

Hans Lambert Pedersen
Avatar billede huset Praktikant
30. december 2005 - 17:38 #6
Avatar billede huset Praktikant
30. december 2005 - 17:39 #7
http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us

Tag
Intel(R) Chipset Software Installation Utility V5.02.1003
Avatar billede huset Praktikant
30. december 2005 - 17:42 #8
Velkommen til eksperten

Sådan bruger du E og sådan lukker du spørgsmål

http://expfaq.1go.dk/

http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede h_lambert Nybegynder
30. december 2005 - 20:24 #9
Den driver har vi installeret, det afhjælper ikke problemet. Vi har både prøvet at skifte til et andet grafik kort og et andet bundkort, og det samme problem kommer hver gang, vi har også prøvet i andre krævende spil. Kan det være et andet sted der er problemer, evt. strømforsyning / harddisk eller processor?
Avatar billede huset Praktikant
31. december 2005 - 09:49 #10
Kunne være varme. Har I tjekket temp på maskinen?

Er spillene originale
Avatar billede huset Praktikant
02. januar 2006 - 11:22 #11
Gik det
Avatar billede huset Praktikant
13. januar 2006 - 08:42 #12
ER det tid til lidt feedback her eller en afslutning?
Avatar billede huset Praktikant
06. februar 2006 - 08:40 #13
Mon det er på tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!
Avatar billede huset Praktikant
05. marts 2006 - 07:37 #14
Mon det er på tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!
Avatar billede huset Praktikant
16. april 2006 - 09:53 #15
ER det tid til lidt feedback her eller en afslutning?