Avatar billede wonderboy_t Nybegynder
27. december 2005 - 19:44 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

kabinet modifikation

Hejsa alle sammen, jeg har lige fået et nyt computer kabinet i julegave, et gennemsigtigt et med blåt uv lys, da jeg havde samlet det og sat det til, så så det monster fedt ud. Mit spørgsmål lyder nu på hvad I gør med alle de løse ledninger, er der et godt trick til at gemme dem af vejen, og har i eventuelt en internet side hvor man kan købe flere seje ting til kabinet modifikation?? den må meget gerne være dansk..

Håber i kan hjælpe mig..
Avatar billede egr_sli Nybegynder
27. december 2005 - 19:47 #1
Blåt UV lys? Har jeg godt nok aldrig hørt om ;D¨
Lige meget, en virkelig fed måde at "gemme" ledninger på er ved hjælp af cable sleeve
se fx her: http://admajora.dk/Out/index.php?cPath=744_686&SID
Man gemmer dem ikke helt, men det ser da godt ud ;D
Ellers, prøv at finde et rum hvor man ikke ser ledningerne så godt, men hvis du har fuldstændigt gennemsigtigt kabinet, er det jo svært ;D
Avatar billede wonderboy_t Nybegynder
27. december 2005 - 19:53 #2
Mit kabinet er fuldstændigt gennemsigtigt, så jeg har ikke rigtig nogle rum hvor man kan gemme ledningerne af vejen. jeg har kihgget lidt på linket.. har jeg fåstået det rigtigt hvis man putter ledningen ind i den der lange "pølsebånd"???
Avatar billede egr_sli Nybegynder
27. december 2005 - 21:40 #3
jaeh det er korrekt, man dækker ledninger med noget fedt bånd/rør som kan strække sig op til 150% af den oprindelige størrelse, og så kan man få det i UV reaktivt materiale i fx blå eller gul!
Det giver også bedre airflow, altså bedre luftcirkulation.
Avatar billede wonderboy_t Nybegynder
28. december 2005 - 07:31 #4
Jeg kunne godt tænke mig at skift de brede kabler ud, de kablersom går fra bundkortet til harddisken, floppydrevet og dvd drevet, men hvad hedder disse kabler?? har jeg ret i at det til harddisken hedder HD Cable? og det til folppy drevet hedder XRound EL Series, Floppy Cable 45cm, men hvilket kabel skal jeg så bruge til mit dvd-drev?? det er på siden: http://www.shg.dk/ at jeg har fundet disse kabler.. håber I kan hjælpe
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. december 2005 - 11:17 #5
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. december 2005 - 11:19 #6
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. december 2005 - 11:20 #7
De har runde IDE kablet.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
28. december 2005 - 11:55 #8
Hey igen.
Jeg har lige købt disse kabler til både HD OG cd/dvd drev og de er vildt seje!
Den ultimative side at handle (synes jeg) er http://www.studiedata.dk/front.asp?Fane=CMS&nFane=Casemod
Og her er de kabler jeg købte to af: http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=CARF004&Fane=CMS,CMCA

45 cm er i mit tilfælde mere end rigeligt, og de lyser vildt op når der er UV lys til stede!

Til floppy hedder de ganske simpelt: floppykabel
fx: http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=CARF303&Fane=CMS,CMCA - hvis de skal matche med de andre ;D
Avatar billede egr_sli Nybegynder
28. december 2005 - 11:56 #9
kablerne er fra producenten akasa, hvis du ville vide det ;D
Avatar billede wonderboy_t Nybegynder
28. december 2005 - 12:55 #10
Tak for alle de gode forslag.. det har virkeligt hjulpet mig.. lige et spørgsmål mere, har i gode ideer til hvordan man kan lave sine drev fede, f.eks ved at måske at lægge en form for film på, så det ikke bare er så gråt og kedeligt?
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. december 2005 - 12:59 #11
Du kan male dem med spraymaling, men tag de dele af, som du har tænkt dig at male, så elektronikken ikke bliver malet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. december 2005 - 13:01 #12
Hvis du ikke kan finde UV følsom maling, så kan en helt hvid farve gøre det, for den vil have samme farve som det UV lys der falder på den.