Avatar billede ut-zone Nybegynder
26. december 2005 - 14:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

installering af dvd-brænder

Hejsa..
Jeg har et problem med at installere en dvd-brænder.
Før jeg satte DVD-brænderen i computeren, havde jeg et almindelig dvd-drev og en almindelig cd/rw-brænder.
Jeg afmonterede cd/rw-brænderen, da der hverken var plads eller kabler til et 3. drev, og sætter dvd-brænderen til. Da jeg tænder computeren går den i hak ved boot-skærmen. Jeg afmonterer dvd-brænderen og tænder computeren. Nu prøver jeg at sætte dvd-b. til og computeren registrerer den og beder mig om at genstarte. Det gør jeg så, og da den er blevet genstartet, kan computeren lige pludselig ikke finde noget drev overhovedet.. Jeg har prøvet lidt forksellige kombinationer mht. afmontering af drev, genstart af computer og lignende. Men ingen ting vil tilsyneladende virke

Hjælp?!!
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2005 - 14:19 #1
Klik på Start - Klik på Kør > Skriv: Regedit - OK
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} ( findes kun en mappe der begynder med: 4D36E965 )
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. december 2005 - 16:52 #2
Drevene står vel hhv. som slave og master?
DVDRW som master, og DVD som slave.
Avatar billede ut-zone Nybegynder
26. december 2005 - 21:59 #3
Det var det med slave og master der ikk var indstillet..
nu virker det!
Avatar billede ut-zone Nybegynder
26. december 2005 - 22:00 #4
Det var det med slave og master der ikk var indstillet..
nu virker det!
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. december 2005 - 22:18 #5
Hvorfor er det så lige du ikke beder om et svar, men tager point selv?????
Avatar billede ut-zone Nybegynder
27. december 2005 - 15:41 #6
hmm.. er ikk helt erfaren i det her. Kunne heller ikk forstå jeg ikke kunne give jer point for det.
skal jeg så lave en ny tråd så i kan få point. Jeg kan vel ikke lave dette om?
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. december 2005 - 20:45 #7
Bare opret en ny tråd med titlen "point til john_stigers" - husk at linke her til ved et smide dette ind i spørgsmålet: http://exp.dk/spm/674767
Avatar billede ut-zone Nybegynder
29. december 2005 - 12:42 #8