Avatar billede the_gummiand Nybegynder
26. december 2005 - 11:28 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Formatere harddisken

Hej

Jeg vil have formateret harddisken på min computer, da den er begyndt at opføre sig mærkeligt, sikkert på grund af en masse spyware og lign. Problemet er bare, at jeg har smidt min Windows-cd væk. Er det overhovedet muligt at få geninstaleret Windows uden at have cd'en? Eller bliver jeg bare nødt til at lede videre efter cd'en? Jeg kører med Windows XP Pro.
Håber I kan hjælpe.
Avatar billede snowman Nybegynder
26. december 2005 - 11:33 #1
Lån dig frem til en, brug din egen kode
Avatar billede til_dkmaster Nybegynder
26. december 2005 - 11:35 #2
Hent et program til at vise den XP key som du bruger nu :P
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2005 - 11:36 #3
"Er det overhovedet muligt at få geninstaleret Windows uden at have cd'en? " Hvordan var det lige du havde tænkt ??
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2005 - 11:37 #4
Hvorfor fjerner du ikke det virus ??
Avatar billede the_gummiand Nybegynder
26. december 2005 - 11:37 #5
Det ved jeg ikke helgec. Jeg spørger bare fordi jeg ikke kender svaret...
Avatar billede til_dkmaster Nybegynder
26. december 2005 - 11:43 #6
Uhh, læster spørgsmålet forkert.
Du har jo sådanne set alle filer til installationen i Windows XP mapperne.
MEn spørgsmålet er om det ikke er dumt at bruge dem, hvis du har virus?

Men man kan jo bøje reglerne lidt omkring kopering af Microsoft Software :S

Reglerne siger jo, at man ikke må kopiere/hente ulovligt software.
Men man må godt lave backup af sine cd'er og så gemme dem på en ny cd eller
en server et sted.

Så lån en eller lån en fra nettet.

Du skal bare huske, at du har lave kopien fra din egen cd, som er blevet væk___ bagefter!
Avatar billede the_gummiand Nybegynder
26. december 2005 - 11:47 #7
Hvordan låner man en fra nettet? Vil det sige at windows kan hentes et sted? Spørger måske dumt, men det er jeg nødt til... :o) Men det er ikke lovligt at låne en cd fra en ven eller nettet?
Avatar billede epep Nybegynder
26. december 2005 - 11:56 #8
Hent programmet everest, her kan du se din kode til winxp - http://www.majorgeeks.com/download.php?det=4181 gå ind i operativ system, her kan du se din produktnøgle.
26. december 2005 - 12:15 #9
http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml - ka' endnu lettere finde/vise din XP key. Og give mulighed for at ændre den...
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2005 - 13:02 #10
Jeg ville starte med at downloade en trial version af "true sword" http://www.securitystronghold.com/ Installer den og kør den, det ser voldsomt ud når den starter med at påpege alle dine fejl, lad den bare delete alt skidtet hvis det viser sig at den tog for meget kan du blot efterfølgende gå ind i UNDO og recover. Jeg er helt sikker på at du vil opleve en mærkbar forskel
Avatar billede the_gummiand Nybegynder
26. december 2005 - 13:02 #11
For at gøre det mindst besværligt for mig selv, tror jeg først jeg vil prøve rådet om at forsøge at fjerne virus/spyware. Så må jeg jo se om det virker. Men hvem af jer skal have point?
Avatar billede the_gummiand Nybegynder
26. december 2005 - 13:03 #12
Prøver da lige dit forslag så helgec.
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2005 - 13:09 #13
Når du har kørt "true sword" så download - installer og kør "SWEEPER" http://www.majorgeeks.com/download3263.html
Avatar billede the_gummiand Nybegynder
26. december 2005 - 17:17 #14
Så har jeg gjort, som du har sagt. Smider du ikke et svar så du kan få point?
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2005 - 17:31 #15
Jo tak, men gider du ikke lige fortælle om det hjalp
Avatar billede the_gummiand Nybegynder
26. december 2005 - 20:22 #16
Før havde jeg problemer med at lukke computeren ned, men det er der ikke mere. Der blev fundet en masse snavs som blev fjernet, og det har åbenbart hjulpet :o)
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2005 - 21:38 #17
Ja men så glæder jeg mig til at modtage point for mit svar
Avatar billede the_gummiand Nybegynder
27. december 2005 - 10:36 #18
Beklager forsinkelsen på pointene, men troede at jeg havde givet dig dem...