Avatar billede ctc-3d Nybegynder
25. december 2005 - 19:05 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Mange fejl ved opstart og installation

sidder her med to computere (en der startede med at køre win server 2k3, og en der kører XP)
XP'en var der lidt problemer med, da den gik i blå skærm ved hver opstart. Jeg prøvede at formatere den og så geninstallere XP, men stadig problemer. Det lykkedes heller ikke i installationen første gang.
Prøvede så at flytte XP Harddisken over på den anden og så prøve at starte herfra, hvilket heller ikke gad lykkes.
Men nu kommer der egenlige problem, for da jeg satte harddisken fra 2k3'en tilbage i computeren (som havde kørt uden problemer førhen), så begyndte den at sige fejl gang på gang. Prøvede at geninstallere 2k3, men fejlede... fik det installeret nogle gange og kom ind i windows og fik aget backup, men den sagde fejl endnu engang ved nædte genstart.
Jeg prøvede så at geninstallere endnu engang, fejl igen... tænkte at det måske var min 2k3 cd den var galt med, så jeg gik over til at bruge xp på den, men det sagde også fejl...
Det mærklige er at det ikke er en bestemt fejl... Den skifter mellem flere forskellige...
Den siger næsten altid fejl når man har formateret og den kommer ind i den grafiske del af installtion.... ofte noget med lsass... andre gange noget med error code: 80096001 og så har jeg fået et hav af blå skærme... nogle sagde noget med factal system error, andre gange IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, og det var været i mange forskelllige systemsfiler...

jeg har tænkt lidt på og det måske er en hardwarefejl i enten bundkort eller harddisk, men kan ikke se hvordan den skal være kommet... håber der er nogen der har nogle råd, for er virkelig på bar bund...
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2005 - 19:12 #1
Avatar billede hmortensen Nybegynder
25. december 2005 - 19:12 #2
Tyder meget på en RAM fejl. Har du mulighed for at teste med andre RAM ?
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2005 - 19:13 #3
Men jeg vil nu anbefale dig at køre en kang "killdisk" http://www.killdisk.com for at være sikker på at du starter på en frisk
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2005 - 19:14 #4
kang = gang
Avatar billede ctc-3d Nybegynder
25. december 2005 - 19:54 #5
skal killdisk tage ekstremt lang tid?

Her siger den at den vil tage 4 timer og 43 minutter for 38,2 gb
25. december 2005 - 20:07 #6
(Jeps - ka' godt ta' sin tid...)
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2005 - 20:17 #7
"Her siger den at den vil tage 4 timer og 43 minutter for 38,2 gb" det lyder af meget, 1 time lyder mere rigtigt
Avatar billede ctc-3d Nybegynder
27. december 2005 - 18:04 #8
så virker det endeligt... det lader til at være en ram fejl... den virkede hvert fald efter vi pillede den ene ram blok ud... sikkert noget statisk elektrisitet ved skiftet af harddiskene der har ødelagt den...

så hmortensen, kom lige med et svar så du kan få lidt point... og heldec kan også få lidt point som tak for hjælpen, hvis han kommer med et svar
Avatar billede hmortensen Nybegynder
27. december 2005 - 18:05 #9
Kommer her.

Godt du fandt fejlen :)
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2005 - 18:13 #10
Hvis du ellers læste http://www.eksperten.dk/spm/673944 så blev ramfejl foreslået 21/12-2005 19:43:54