Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
23. december 2005 - 18:14 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Funktioner til et nyhedsbrev, og ris/ros af det eksisterende

Hej Eksperter!

Jeg er i gang med at skrive et nyhedsbrev til mig selv og et par bekendte...

Jeg synes jeg er ved at være godt med ang. funktionerne men kunne godt tænke mig at høre fra andre hvad de mener der mangler og hvad der evt. skal ændres for at det er et tip-top nyhedsbrev! :)

I kan se det jeg har lavet indtil videre ved at logge ind på forsiden af www.alvision.dk til højre med kundenr. 12 og password "dik84iju" (uden ") hvorefter I skal trykke på "Nyhedsbrev" under "Administration" i menuen...
Herefter skulle i gerne være i nyhedsbrevet hvor I kan kigge det hele igennem...

Systemet indeholder følgende funktioner pt.:
- WYSIWYG-editor med mulighed for at indtaste almindelig tekst til dem som hellere vil have det tilsendt.
- Mulighed for vedhæftning af filer til nyhedsbrevet.
- Testudsendelse af nyhedsbrevet til en opgiven mail-adresse så man kan se om det ser ud som man vil have det.
- Arkiv så man kan gemme sine nyhedsbreve.
- Udsendelsesfunktion med statusbar så man kan se hvorlangt man er med udsendelsen inkl. "tid tilbage".
- Oversigt over alle brugere (mangler detaljeret visning og sletning).
- Opsætning hvor man kan:
    - Vælge hvilken adresse man gerne vil have testmailen sendt til.
    - Indskrive domæner hvorfra brugeren må tilmelde sig. (sikkerhed for at andre ikke tilmelder til databasen)
    - Oprettelse af afsendere så man kan vælge forskellige.
    - Oprettelse af html'en til tilmeldingsformularen så man kan sætte det direkte ind i en HTML-editor og ændre opsætningen.
- Trackning så man kan se om mailen bliver læst (både via et indsat billede og at links bliver sendt gennem mit system)

Hvis du gerne vil være tilmeldt nyhedsbrevet for at kunne teste det kan du finde tilmeldingsformularen (som er genereret via systemet) på www.alvision.dk/nyhedsbrev.htm (bemærk at status-siderne ved godkendelse og fejl-meddelser ikke findes)

Men jah, mit spørgsmål er vel om folk kan give mig flere idéer til hvordan det kan laves kanon :P

På forhånd mange tak!
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
23. december 2005 - 19:33 #1
Hvad er "Godkendte domæne" under opsætning...
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
23. december 2005 - 19:34 #2
Sådan at en ekstern side ikke kan kopiere tilmeldingsblanketten ind i et script og på den måde spamme falske tilmeldinger ind i databasen (hvis nogen kunne finde på sådanne ting)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
23. december 2005 - 19:36 #3
Jeg bruger nyhedsbreve dagligt og kopierer det jeg har lavet direkte fra mit WYSIWYG-editor og ind i editor på e-informatik.dk
Derefter er det parat til udsendelse..... Jeg har lige lavet det samme og sendt test mail (test-2) og det virker ikke....
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
23. december 2005 - 19:44 #4
Jeg har ændret testmail-informationer til min mail-adresse igen og så virker det fint - også ved "rigtig" udsendelse! Hvad siger den af fejl, hvis den siger nogen?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
23. december 2005 - 19:54 #5
Der er ingen fejl-besked, men det er ren kode

<html>
<head>
<title>test-2</title>
</head>
<body>

<font face="Arial">
<p align="left">HUSK
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
23. december 2005 - 20:35 #6
det virker underligt, vil du prøve engang igen (har ændret lidt) og hvis den laver samme fejl så videresende mig mailen til jeg@elskermad.dk så jeg kan se den nødagtige kildekode?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
23. december 2005 - 20:51 #7
Det virkede nu, men har sendt den gamle som mislykkede videre til dig.....

En anden god ting er en knap inde i arkivet som åbner nyhedsbrevet i IE.... Så er det nemmere at overskue end i editoren....

Men ellers ser det godt ud....

Jeg kan se at links'ene starter med http://www.alvision.dk/modules/newsletter/link/?989
Er det til statistik ?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
23. december 2005 - 20:52 #8
tilføj medlem virker ikke....
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
24. december 2005 - 00:17 #9
Ja det er til statistik så man kan se om mailen er læst hos modtageren!

Det med en knap så man kan se nyhedsbrevet i browseren lyder som en rigtig god idé... Har du andre ting som du har i dit eget system som du ville mangle hvis du skulle bruge mit?

Er godt klar over tilføj medlem og backup-siderne ikke virker - de er ikke lavet endnu... :)
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
01. marts 2006 - 20:45 #10
smider du et svar eric
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
01. marts 2006 - 20:53 #11
Jepper.... Har du fået implementeret det
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
01. marts 2006 - 21:41 #12
Ja, så hvis du står og mangler et fornuftigt system må du bare sige til :)
Avatar billede nickern Nybegynder
25. marts 2006 - 16:15 #13
Hejsa elskermad.dk

Det lyder som en god nyhedsbrevsudsender:)

Gider du evt. kontakte mig på info@shoplisten.dk