Avatar billede krukken Juniormester
21. december 2005 - 20:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvornår bør man ikke bruge OO middelware?

er der en der kan komme med et rigtig godt eksempel på hvornår man ikke bør bruger middelware som SOAP, CORBA, RMI eller DCOM?
Avatar billede mfalck Praktikant
21. december 2005 - 22:38 #1
et umiddelbart gæt ville være hvis systemet kunne garanteres ikke at skulle håndtere særligt mange brugere eller blive særligt komplekst (jeg tænker på en lille forening med et begrænset antal brugere). Her vil middelware nok betyde ekstra kompleksitet som ikke vil opveje de fordele der måtte være.
Avatar billede krukken Juniormester
21. december 2005 - 22:42 #2
Okay. Jeg tænkte mere på. Hvornår ville det være en del at bruge socket programmering, istedet for middelware. Altså hvor man selv står for al kommunikationen.
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2005 - 00:55 #3
Vil nok foretrække sockets når problemstilling skal være særdeles scalerbar og man har kontrol over klient og server / modtager og afsender.

Sætter du en webservice op hvor der kan eksistere flere forskellige clienter og du vil give programmørerne af disse en forholdsvis nem tilgang - XMLRPC/SOAP...
Avatar billede krukken Juniormester
22. december 2005 - 07:34 #4
Kan du komme med et konkret eksempel på det?
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2005 - 14:27 #5
Sockets:
Online computerspil som BF, Counter Strike.... etc.

SOAP,XMLRPC,etc:
Diverse webservices...
Avatar billede krukken Juniormester
22. december 2005 - 14:41 #6
Ligger I svar?
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2005 - 15:33 #7
Svar